خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۱ خبر داد:

احیای بافت فرسوده در غربی‌ترین نقطه پایتخت

کد خبر : ۱۸۸۶۶

با توجه به وجود لکه کوچک از بافت فرسوده در طرح تفصیلی جدید و ابلاغ نقشه‌های شهر سازی منطقه بیست و یک تا اواسط سال ۹۰ درصد احیای آن در غربی‌ترین نقطه پایتخت هستیم.

ایلنا: احیای بافت فرسوده در بخش‌هایی از محله چیتگر جنوبی و وردآورد در منطقه ۲۱ مطابق با برنامه‌های مدیریت شهری و سازمان نوسازی تهران انجام می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، مصطفی سلیمی شهردار این منطقه از احیای بافت‌های فرسوده در برخی محلات غربی‌ترین نقطه پایتخت خبر داد وگفت: در مجموع جمع بندی‌هایی که کار‌شناسان نسبت به وضعیت شهرسازی و معماری این منطقه دارند آن را در زمره یکی از جوان‌ترین مناطق شهر تهران می‌دانند زیرا بسیاری از شهرک‌هایی که در این محدوده هستند قدمتی بیش از ۲۰ الی ۳۰ سال دارند.

وی افزود: البته باید به این مسئله نیز توجه کرد که برخی دیگر از محله‌های این منطقه هم قدمتی بسیار بیشتر داشته که گاهی پیشینه تاریخی آن‌ها به ۲۰۰ سال نیز می‌رسد که می‌توان از محله وردآورد و بخش‌هایی از محله چیتگر جنوبی نام برد.

شهردار منطقه ۲۱ اظهار داشت: محله وردآورد در روستا بوده که در جاده مخصوص تهران-کرج قرار داشت که با رشد جمعیت و مهاجرت به سمت تهران و بدلیل همجواری با کارخانجات صنعتی از حالت روستایی خارج شد و وزارت کشور در سال ۸۵ این منطقه را به شهرداری تهران واگذار کرد و عملا وردآورد به یکی از محله‌های منطقه ۲۱ تبدیل شد.

سلیمی با بیان اینکه در مجموع از میان ۱۷ محله‌ای که در منطقه ۲۱ وجود دارد محله‌های وردآورد و چیتگر جنوبی بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارند و اغلب خانه‌های این دو محله فرسوده هستند گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده در این محله‌ها و در خواست مکرر شهروندان مبنی بر شناسایی بافت فرسوده این منطقه، مسئولان در معاونت شهرسازی و معماری منطقه با سازمان نوسازی شهرداری تهران مکاتبه کردند.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌های بعمل آمده در سازمان نوسازی شمال خیابان امام حسین (ع) در محله وردآورد بعنوان بافت فرسوده شناسایی شد که متعاقب آن اعلام شد که صاحبان پلاک‌های این دو نقطه می‌توانند با مراجعه به اداره شهرسازی از تسهیلات طرح نوسازی استفاده کنند.

شهردار منطقه ۲۱ بیان داشت: با توجه به وجود لکه کوچک از بافت فرسوده در طرح تفصیلی جدید و ابلاغ نقشه‌های شهر سازی منطقه تا اواسط سال ۹۰ درصد احیای آن در غربی‌ترین نقطه پایتخت هستیم.

سلیمی در مورد نحوه شناسایی بافت‌های فرسوده در این منطقه گفت: در این زمینه کنترل و عملکرد واحد GIS موثر است و در واقع قدمت بنا در سیستم یکپارچه GIS کمک بزرگ در احیای بافت‌های فرسوده و رسیدگی به نظم شهری در ساخت و سازهای منطقه است که با مشخص شدن پلاک ثبتی ملک فرسوده مورد نظر در نقشه GIS، امکان احیای این سازه‌ها بر اساس معیارهای ایرانی و اسلامی شهرسازی و الگوهای شهری منظم را فراهم می‌سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز