خبرگزاری کار ایران

یك عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران:

ایده راه اندازی مركز مبادلات ارزی از روز اول اشتباه بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۰

انتقال ارزی که برای خرید قطعات یدکی باید به شرکت‌های آلمانی واریز شود، از طریق مرکز مبادلات امکان‌پذیر نیست.

یك عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: ایده راه اندازی مركز مبادلات ارزی از روز اول اشتباه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایزد‌پناه در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: ایده راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی از روز اول اشتباه بود چرا كه در این شرایط نباید به شفاف‌سازی ارزی پرداخت.

وی تصریح کرد: در صورت عرضه ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادلات ارزی باید 10 یا 20 درصد به عنوان کارمزد به شرکت‌های خارجی که از ما کالا خریداری می‌کنند، بپردازیم تا پول محصول ما را به حساب شرکت‌های آلمانی واریز کنند، تا از این طریق بتوان قطعات یدکی مورد نیاز خود را خریداری و وارد کنیم.

وی گفت: انتقال ارزی که برای خرید قطعات یدکی باید به شرکت‌های آلمانی واریز شود، از طریق مرکز مبادلات امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینكه انتقال ارز از طریق مرکز مبادلات به حساب فروشندگان خارجی با محدودیت همراه است، گفت: هر کارخانه تنها می‌تواند مقداری از ارز مورد نیاز خود را از طریق صادرات تأمین کند، به عنوان مثال ما تنها 30 میلیون دلار صادرات در سال گذشته داشتیم، اما 400 میلیون دلار بابت واردات مواد اولیه و قطعات یدکی هزینه کردیم، این در شرایطی است که دولت از ما می‌خواهد ارز حاصل از صادرات را در مرکز مبادلات عرضه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز