خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی:

بیش از 70 درصد لوازم خانگی كشور تولیدات داخل است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۵

100 درصد نیاز کشور در مورد برخی اقلام در داخل تامین می‌شود، ضمن اینکه یک تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه یخچال فریزر در داخل تولید می‌شود، در حالی که نیاز کشور به طور تقریبی یک میلیون و 800 هزار دستگاه است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: بیش از 70 درصد لوازم خانگی كشور تولیدات داخل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب‌اله انصاری در نشست خبری كه صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: امروز نگاه به تولید نمی‌تواند متکی به بازار داخل باشد و بازار داغ با نگاه تولید ملی برای استفاده ملی، نمی‌تواند برای توسعه رهگشا باشد؛ چراکه تولیدات از صحنه کشورها فراتر رفته است.

وی افزود:صنعت لوازم خانگی مهمترین صنعت است و گردش مالی آن به طور میانگین در ایران، 6 میلیارد دلار است که چهار میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی انرژی‌بر و مابقی به ظروف، سرویس غذاخوری و لوازم ریز آشپزخانه مربوط است.

وی از رشد 15 درصدی صادرات لوازم خانگی و رسیدن آن به 300 میلیون دلار خبرداد و گفت: ایتالیا، آلمان، آسیای میانه و خاورمیانه مشتریان لوازم خانگی ایرانی هستند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران با تاکید بر اینکه 70 درصد نیاز کشور در حوزه لوازم خانگی از طریق تولیدات ملی تامین می‌شود، افزود: 100 درصد نیاز کشور در مورد برخی اقلام در داخل تامین می‌شود، ضمن اینکه یک تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه یخچال فریزر در داخل تولید می‌شود، در حالی که نیاز کشور به طور تقریبی یک میلیون و 800 هزار دستگاه است.

وی تصریح کرد: کم‌اظهاری در برخی اقلام چون یخچال در کنار قاچاق کالا به چشم می‌خورد؛ این در حالی است که سالانه حدود 900 هزار دستگاه ماشین لباسشویی از حدود یک میلیون و 300 هزار دستگاه مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

انصاری اظهار داشت: تلویزیون‌های ال.ای.دی و ال.سی.دی ساخت کشور نیز در بازار در کنار تلویزیون‌های قدیمی وجود دارند و سالانه یک میلیون و 700 هزار دستگاه تولید می‌شود که البته توان تولید بیش از این‌ مقدار است و تقاضای بازار برای این کالا، دو میلیون دستگاه است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران از 24 تا 27 آبان سال جاری گفت: در این نمایشگاه بیش از سه هزار انواع لوازم خانگی مختلف داخلی و خارجی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، در این نمایشگاه؛ انواع یخچال، یخچال فریزر، فریزر، کولر، انواع ماشین لباسشویی، انواع ماشین ظرفشویی، انواع وسایل گازسوز، اجاق گاز، بخاری و سایر مایحتاج خانوارها عرضه می‌شود.

انصاری افزود: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی با مشارکت 165 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، چین، ژاپن، هنگ کنگ، فرانسه، ایتالیا، هلند و امارات برگزار می‌شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران با بیان اینکه سال گذشته صادرات انواع لوازم خانگی با رشدی 15 درصدی به حدود 300 میلیون دلار رسیده است؛ افزود: لوازم خانگی ایران طی سال‌های گذشته به کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، آسیای میانه و خاورمیانه از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و ‌آذربایجان صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز