خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرای کنگره بین المللی روز جهانی دیابت:

۴ میلیون بیماردیابتی، شناسنامه دار هستند

کد خبر : ۱۸۸۲۶

به تازگی بیمه‌های نیروهای مسلح و کارکنان دولت قبول کرده‌اند که انسولین‌های طولانی اثر را تحت پوشش قرار دهند.

ایلنا: دبیر اجرای کنگره بین المللی روز جهانی دیابت گفت: ۷ میلیون بیمار دیابتی درکشور وجوددارد که از این تعداد ۴ میلیون آن‌ها شناخته شده و شناسنامه دار هستند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد خراسانی درنشست خبری که در محل بیمارستان ۵۰۲ ارتش برگزار شد، گفت: نوع یک بیماری دیابت ۵ تا ۱۰ درصد بیماران را شامل می‌شود که این نوع بیماری دیابت جنبه ارثی دارد و وابسته به انسولین است.


وی با بیان اینکه نوع دوم بیماری دیابت ۹۰ تا ۹۵ درصد بیماران را شامل می‌شود، افزود: نوع دوم این بیماری در افراد بزرگسال وجود دارد که وابسته به انسولین نیست و از طریق قرص درمان می‌شود البته اگر از قرص جواب نگیرند باید با انسولین درمان شوند.


رئیس بیمارستان ۵۰۲ ارتش تصریح کرد: یک نوع از بیماری دیابت نیز وجود دارد که خانم‌ها در دوران بارداری به آن دچار می‌شوند که البته بعد زایمان از بین می‌رود.


وی بیماری دیابت را بیماری هزار چهره عنوان کرد و افزود: زیرا بیماری دیابت؛ چشم، قلب و عروق، کلیه، دستگاه گوارش، سیستم اعصاب، پوست را گرفتار می‌کند و حتی عفونت پا، دهان و دندان و حتی مشکلات روانی واجتماعی را موجب می‌شود.


خراسانی از بیمه شدن انسولین‌های طولانی اثر از سوی سازمان‌های بیمه گرخبرداد و افزود: به تازگی بیمه‌های نیروهای مسلح و کارکنان دولت قبول کرده‌اند که انسولین‌های طولانی اثر را تحت پوشش قرار دهند.


دبیر اجرای کنگره بین المللی روز جهانی دیابت تصریح کرد: قیمت این انسولین‌ها ۲۹ هزار تومان بود که با قرار گرفتن تحت پوشش بیمه با قیمت کمی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت و آن‌ها می‌توانند در ۲۴ ساعت فقط یک بار این انسولین را مصرف کنند..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز