خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با جمعی از رهبران سیاسی و عمار حکیم مطرح کرد:

ایران و عراق هدف دسیسه های خارجی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۰۳

دبیر شورای عالی امنیت ملی تلاشی را که دولت و مردم عراق به عنوان پشتوانه های برنامه های نظامی، برای مقابله با تروریسم به کار گرفته اند، ابتکاری ارزنده دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران جمعه شب در جمع گروهی از رهبران سیاسی جریان شیعی عراق گفت: هر دو کشور ایران و عراق، هدف دسیسه های مختلف خارجی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی که به عراق سفر کرده است، در این نشست که به میزبانی عمار حکیم رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شده بود، با تشریح شرایط پیچیده سیاسی و امنیتی منطقه، اشتراکات و پیوستگی های امنیتی دو کشور را که دارای مرزهای طولانی هستند، مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: هر دو کشور هدف دسیسه های مختلف خارجی هستند و لازم است ظرفیت های امنیت سازی جدید آنها در قالب همکاری های نرم افزاری توسعه یابد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنبت ملی، در بخش دیگری از سخنانش، تمدن سازی براساس موازین دینی و بهبود شرایط معیشتی و اجتماعی را گامی در مسیر افزایش اعتماد و همبستگی اجتماعی عنوان کرد.

شمخانی همچنین تلاشی را که دولت و مردم عراق به عنوان پشتوانه های برنامه های نظامی، برای مقابله با تروریسم به کار گرفته اند، ابتکاری ارزنده دانست.

در این دیدار، عمار حکیم طی سخنانی پیوندهای فرهنگی و دینی عمیق میان مردم دو کشور عراق و ایران را فرصتی مناسب برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دانست.

وی گفت: مردم سلحشور و با ایمان عراق با اتحاد و برادری از این مرحله تاریخی، با پیروزی عبور خواهند کرد.

حکیم روند افزایش همکاری و مودت میان گروههای شیعی و سایر جناح های سیاسی و قومی عراق را امیدوار کننده و روبه جلو خواند.

شمخانی که از روز پنجشنبه وارد عراق شده، تاکنون با مراجع شیعه در نجف اشرف از جمله آیت الله سیستانی و نیز در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر و گروهی از سیاستمداران و رهبران جریان ها و احزاب سیاسی عراق دیدار و گفت وگو کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز