خبرگزاری کار ایران

مراسم یادمان اهداکنندگان عضو در گرگان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۲

قلب، کلیه، بزرگ معده همچنین یک سری بافت‎های بدن نیز قابل پیوند است/حتی قرنیه فردی که دنیا را وداع گفته تا 48 ساعت پس از مرگ نیز می‎تواند بینایی را اهداء کند.

گرگان- ایلنا: مراسم یادمان اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی وتجلیل از خانواده های آنان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان درسالن ورزشی امام رضا(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان رییس دانشگاه در حاشیه این مراسم گفت" اهدا عضو بر اثر زمان، نیاز و گروه خونی انجام می‎شود بنابراین امکان پارتی‎بازی در این اقدام وجود ندارد.

عبدالله عباسی با بیان اینکه پیوند اعضاء بین جنس‎های مختلف منعی ندارد تصریح کرد: پیوند اعضا برای جنسیت‎های مختلف امکان‎پذیر است و هیچ دینی وجود ندارد که پیوند اعضا را باطل بداند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در اسلام نیز در سال 1368 بر اساس فتوای امام راحل؛ اگر عضو بیمار پیوندی طوری باشد که جان یک انسان را نجات دهد بلامانع است.

دکترعباسی با بیان اینکه اهدای عضو در فردی که بیماری دارد نیز منعی وجود ندارد خاطرنشان کرد: اهداءکنندگان در سنین بالا نیز می‎توانند نسبت به اهداء عضو، اقدام کنند اما در قبال اهداء عضو پولی پرداخت نمی‎شود.

وی اضافه کرد: در اهدای عضو بدن میت تغییر شکل پیدا نخواهد کرد و با تمام احترامات در اتاق عمل، بدن فرد اهداءکننده دوخته می‎شود و مشکلی از این بابت به وجود نمی‎آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اعضای قابل پیوند ابراز داشت: قلب، کلیه، بزرگ معده همچنین یک سری بافت‎های بدن نیز قابل پیوند است.

دکترعباسی یادآور شد: حتی قرنیه فردی که دنیا را وداع گفته تا 48 ساعت پس از مرگ نیز می‎تواند بینایی را اهداء کند.

وی در خصوص اینکه آیا اهداء عضو پس از مرگ طبیعی وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: اهداء عضو وجود ندارد اما اهداء بافت بدن، ممکن خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اینکه آیا داشتن کارت عضویت برای اهداء، کافی است یا خیر پاسخ گفت: حتما باید اولیای دم راضی باشند در غیر این صورت اهداء عضو صورت نمی‎گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز