خبرگزاری کار ایران

عضو تیم ملی چوگان بانوان:

رسانه ملی در چوگان برنامه سازی کند / چوگان ایران ظرفیت دانشگاهی شدن را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۸۱

در هیچ کتاب درسی از تاریخ تا ادبیات و جزوات تربیت بدنی چوگان جایی ندارد که وزارت علوم باید برای دانشگاهی شدن این رشته(مانند شیرجه در چین) فکری کند

عضو تیم ملی چوگان بانوان با انتقاد از کم توجهی رسانه ها به این رشته گفت: باید زمینه حضور نوجوانان و حتی کودکان را از طریق آموزش و پرورش و رسانه ها به رشته چوگان بیشتر کنیم.

مهسا محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تمامی ورزش ها به صورت حرفه ای می توانند برای سلامتی زیان آور باشند و یک بازیکن حرفه ای مصدومیت را قسمتی از ورزش می داند اما متاسفانه برخی باورهای غلط در خصوص اسب باعثشده خانواده ها این رشته را خطرناک تلقی کنند، در حالی که چوگان بدلیل دارا بودن اسب های تربیت شده برای این رشته کمترین خطری برای افراد مبتدی ندارد.

وی افزود: البته ما وقتی با افراد تازه کار خانم موجه می شویم علاوه بر احتیاط خاص مربیان سایر بازیکنان نیز کمک حال بازیکنان جدید خواهند بود پس بنده به نمایندگی از خانواده چوگان به خانواده ها اطمینان می دهم دغدغه ای از فعالیت فرزندان شان در چوگان نداشته باشند بویژه در بخش بانوان که با رشد باشگاه ها بازیکن جوان و نوجوان نیز جذب می شوند.

عضو تیم ملی چوگان در ادامه به اهمیت این رشته اشاره کرد و اظهار داشت: چوگان بخشی از هویت، تاریخ و فرهنگ کشور ما به شمار می رود، اگر بخواهیم در خصوص شناخت و گسترش این ورزش هر کاری انجام دهیم آموزش و پرورش، وزارت علوم و صدا وسیما وظایف بیشتری دارند، مدارس می توانند اردوهای تفریحی خود را به بازدید از یک باشگاه چوگان یا یک بازی چوگان اختصاص دهند تا حداقل برخی اینگونه علاقه خود را به این رشته کشف کنند.

وی تصریح کرد: در هیچ کتاب درسی از تاریخ تا ادبیات و جزوات تربیت بدنی چوگان جایی ندارد که وزارت علوم باید برای دانشگاهی شدن این رشته(مانند شیرجه در چین) فکری کند و البته رسانه ها بویژه رسانه ملی در این زمینه برنامه سازی کنند و شبکه هایی نظیر پویا و ورزش می توانند مخاطبان خوبی را جذب این رشته ملی کنند. به هر حال اینکه چوگان تنها یک ورزش نیست و تکه ای از تاریخ و تمدن کشورمان در کنار ماهیت فرهنگی بی نظیری است که آشنایی هر ایرانی با این رشته می تواند تبلو‌ری از غرور ملی در او باشد و این مهم ابتدا وظیفه رسانه های جمعی به خصوص رسانه ملی است.

عضو تیم ملی چوگان بانوان که حدود ۱۲ سال است به تشویق خانواده در این رشته فعال است در خصوص برگزاری هشتاد و سومین دوره مسابقات چوگان جام سفرا در بخش بانوان به خبرنگار ایلنا گفت: بازی با بانوان تیم های ملی مختلف در بالا بردن سطح کیفی چوگان بازان خانم تاثیر بسیار خوبی داشت. از همین رو برگزاری چنین تورنمنت هایی برای تمامی چوگان بازان فرصت مناسبی برای پیشرفت تلقی می شود.

وی در سخن پایانی خود اظهار داشت: در خصوص چوگان هیچ ارگانی به تنهایی نمی تواند پتانسیل این رشته را در کشور فعال کند به غیر از دولتمردان. هم اکنون پایتخت دارای چند باشگاه و زمین خوب است اما دیگر شهرستانها هیچ؟ تمرکز زدایی و دادن امکانات به شهرهای تاریخی ایران مانند اصفهان، شیراز، قزوین، تبریز و…بی تردید صنعت گردشگری را نیز رونق بیشتری خواهد داد. به هر حال بنده از جوانان و نوجوانان ایرانی نیز درخواست می کنم برای اعتلای بیشتر چوگان وارد میدان شوند و در جهت رشد و توسعه این رشته به صحنه بیایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز