خبرگزاری کار ایران

در دیدار دارابی و شهاب مردای مطرح شد:

نود فرهنگی در شبکه دو سیما تولید می شود

کد خبر : ۱۷۲۹۸۵

قرار است صدا و سیما همکاری خود را با شهرداری تهران بیشتر کند و زمینه های حضور قالیباف و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را در تلویزیون بیشتر از گذشته فراهم کند.

معاون سیمای سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی، تعالی فرهنگ عمومی شهروندان را اصل مهم ماموریت‏ها و فعالیت‎های سازمان فرهنگی هنری دانست و گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ویژه در دوره جدید این ظرفیت و توان را دارد که سبک زندگی مردم را بازتعریف کند.

به گزارش ایلنا علی دارابی معاون سازمان صدا وسیما در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر این که تهران پایتخت و نمادی از جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید در فعالیت‌های خود نگاه بین المللی داشته و برای ارتقای جایگاه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی نزد سایر ملل تلاش کند که در این میان، حضور وزارت امورخارجه در ترکیب هیئت امنای این سازمان ضروری به نظر می رسد.

فعالیت های سازمان فرهنگی هنری ارائه کننده تصویری از ایران به جهان است

دارابی با تبیین جایگاه ملی و بین المللی شهر تهران، تصریح کرد: فعالیت هایی که توسط سازمان فرهنگی هنری در شهر تهران انجام می‌گیرد، ارائه کننده تصویری از ایران به جهانیان است که این موضوع امر مهمی محسوب می شود.

معاون سیمای سازمان صداوسیما، تعالی فرهنگ عمومی شهروندی را اصل مهم ماموریت‏ها و فعالیت‎های سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار داشت: این نهاد باید از کارهای زودگذر و تبلیغاتی فارغ شود و با بهره گیری از هم‎اندیشی بزرگان وصاحب نظران به انجام امور بزرگ‎تری بپردازد.

وی با تاکید بر این که با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی به طور قطع بر فعالیت‌هایی که مبتنی برعقلانیت و ماندگاری است، توجه می شود، گفت: انجام فعالیت های فرهنگی هنری و آماده سازی سیمای شهر در ایام و مناسبت‌ها امری ضروری‎است اما باتوجه به این که هدف اصلی این سازمان، تعالی فرهنگ عمومی شهروندان تعیین شده است، باید به اجرای کارهای بزرگ و جریان‌ساز توجه ویژه شود و باید کارهای کوچک به دیگر نهادهای مسئول واگذار شود.

وی با اشاره به عملیاتی شدن مدیریت جهادی در دوره مدیریت دکتر قالیباف شهردار تهران و مورد تایید قرار گرفتن این مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز باید با همین روحیه و مدیریت جهادی، سبک زندگی مردم را بازتعریف کند و این ظرفیت و توان در این مجموعه وجود دارد.

معاون سیمای سازمان صداوسیما در ادامه، حضورحجت الاسلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را فرصت کم‌ نظیری برای شهر تهران عنوان کرد و افزود: حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار تهران و امکانات و اعتباراتی که در اختیار این سازمان است، فرصت مناسبی است و با بهره گیری از همین ظرفیت باید نسبت به تربیت نیروی جوان اهتمام ورزیده شود.

دارابی با تاکید برحمایت از فعالیت‎های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تصریح کرد: هر برنامه‎ای که توسط سازمان فرهنگی هنری اجرا و تولید می شود و قابلیت پخش از تلویزیون داشته باشد، سازمان صدا وسیما آمادگی دارد، این برنامه ها را پخش کند.

وی با تاکید برضرورت تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان صداوسیما و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: این دو سازمان می توانند در تولید آثار، برنامه ها، فیلم ها و سریال های تلویزیونی به ویژه در حوزه اخلاق شهروندی همکاری مشترکی داشته باشند.

معاون سیمای سازمان صداوسیما با اشاره به تهیه برنامه ای به عنوان ۹۰ فرهنگی در شبکه دو سیما، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می تواند در تولید و مشارکت در ساخت این برنامه با صداوسیما همکاری کند.

حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران نیز در این جلسه با قدردانی از معاون سیما برای حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این حضور سرآغاز یک تعامل سازنده فرهنگی است و اجزای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با نگاه همگرا و هم افزا قطعا می توانند در سالی که به نام فرهنگ نام گرفته منشا اثرات بزرگی باشند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «مادران چشم به راه» در ۱۹ خرداد ماه همزمان با سال روز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، اظهارداشت: این برنامه به صورت همزمان در ۴۰ نقطه یعنی در تمامی فرهنگسراها و موزه امام علی(ع) و برخی خانه های فرهنگ برای تجلیل از مادران شهدای مفقودالاثر که در شهر تهران هنوز چشم انتظار فرزندانشان هستند برگزار می شود که امیدواریم با همکاری سازمان صدا وسیما انعکاس خوبی از این برنامه صورت بگیرد.

وی با بیان این که مادران شهید خلاصه ای از تمام فضائل و مکارم اخلاقی چون عطوفت و مهربانی، صبر و شجاعت هستند، گفت: مادر شهید خود یکی از بنیادهای هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما است.

مرادی در ادامه از آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای انجام تعاملات گسترده با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی خبر داد.

در ادامه این نشست روسای فرهنگسراهای شهر تهران به ارائه نقطه نظرات خود درباره صداو سیما و طرح دیدگاه هایشان در مورد تعاملات مشترک دو سازمان پرداختند که با استقبال معاون سیمای سازمان صدا و سیما مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز