خبرگزاری کار ایران

اداره منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبر داد:

آتش‌سوزی جنگل‌های خامی باشت ۳۰ هکتار را سوزاند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۵۳

اختلافات محلی، سهل‌انگاری چوپان‌ها و همچنین شکارچیانی که در این منطقه تردد می‌کنند، ممکن است باعثایجاد آتش‌سوزی شده باشد.

سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های «خامی» منطقه باشت متأسفانه ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی این منطقه در آتش سوختند که حادثه‌ای تأسف‌بار برای جنگل‌های بکر این دیار بود.

«سعید نظری» در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله نیروهای بسیج و مردم، هلال‌احمر، منابع طبیعی و محیط زیست آتش در کوه خامی خاموش شد.

وی سخت گذر بودن منطقه را یکی از دلایل کندی کار دانست و گفت: منطقه به گونه‌ای سخت‌گذر بود که بالگرد هم نتوانست در خدمات‌رسانی آن‌گونه که باید وارد شود و یکی دیگر از مشکلات در خاموش کردن آتش باد شدیدی بود که در منطقه می‌وزید.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: عوامل متعددی می‌توانند در این آتش‌سوزی دخیل باشند که نمی‌توان از یک دلیل خاص نام برد.

وی افزود: اختلافات محلی، سهل‌انگاری چوپان‌ها و همچنین شکارچیانی که در این منطقه تردد می‌کنند، ممکن است باعثایجاد آتش‌سوزی شده باشد.

نظری به تلاشی که همکارانش در منابع طبیعی شهرستان باشت برای خاموش کردن آتش داشتند، اشاره کرد و افزود: این تلاشگران خدوم آن‌چنان برای اطفای حریق در جنگل‌های کوه خامی تلاش کردند که برخی از آن‌ها با سوختگی و آسیب‌دیدگی مواجه شدند.

این مسئول منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد یکی از سخت‌ترین مشاغل را کار در این حوزه دانست و گفت: این عزیزان با دست خالی و امکانات کم در هر حادثه‌ای کوشش می‌کنند و از حداقل‌ها بهره‌مند هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز