خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان از حرکت‌های خودسرانه تبری جویند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۶۶

جناح سیاسی اصولگرا باید بر مبنای تقوای جمعی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده این حرکتهای خودسرانه را محکوم کنند و درصورتی که چنین نکنند باید بدانند که این روند روزی دامان آنها رانیز خواهد گرفت.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است چنانچه وزارت کشور و قوه قضاییه در معرفی و برخورد با گروه‌های تندرو کاری نکند دیگر کسی از هتک حرمت این گروه‌ها درامان نخواهد بود و از اصولگرایان خواست تا از این حرکت‌های خودسرانه تبری جویند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا در خصوص یادداشت اخیر سعید حجاریان مبنی بر لزوم تعامل و گفت‌وگو میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، به چرخش قدرت در میان این دو جریان در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی گفت: بر این اساس مدتی اصلاح‌طلبان و مدتی نیز اصولگرایان اداره امور کشور را به عهده داشته‌اند و در این میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هردو همواره از وجود افراد تندرو در میان خود رنج برده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: امروز طیف جدیدی تحت عنوان گروه تدبیر و امید، معتدلان و کسانی که با بهره‌گیری از خرد جمعی وارد صحنه شده‌اند، اداره کشور را بر عهده گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: سال‌ها است که مرتب این بحثرا مطرح می کنیم که معتدلین اصولگرا و اصلاح طلب که اتفاقا نقاط مشترک فراوانی دارند می توانند برای رفع مشکلات کشور ومردم که دغدغه مشترک هر دو گروه است با هم گفت‌وگو کنند و برای مرتفع کردن مشکلات راه حل ارائه دهند.

خباز با بیان این که در مجلس ششم، آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی پیشنهاد ارائه لیست مشترکی از میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان رامطرح کرده بود، افزود: این پیشنهاد در آن زمان از جانب جامعه روحانیت پذیرفته نشد اما باید پذیرفت که هرچه زودتر این اتفاق بیافتد به نفع ثبات و رشد کشور است.

نماینده سابق مجلس هشتم با تاکید براین که کشور تجربه اتحاد میان اصولگرایان واصلاح طلبان را دارد گفت: چنانچه به کابینه دولت اعتدال نظری کنیم می‌بینیم که هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان میانه رو که عضو هیچ حزبی نیستند اما اصول اعتدال را قبول دارند، کابینه دولت را تشکیل داده‌اند و در کنار یکدیگر با مسالمت فعالیت می‌کنند.

وی همچنین درخصوص اقدامات اخیر گروه‌هایی که تحت عنوان خودسر از آنها نام برده می‌شود و به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت هستند، گفت: ‌این گروه که اغلب خود را وابسته به جریان اصولگرا می‌داند، در برهم زدن جلسات و سخنرانی‌های شخصیت‌های شناخته شده حتی در طیف اصولگرایان نیز سابقه دیرینه دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: جناح سیاسی اصولگرا باید بر مبنای تقوای جمعی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده است، از این حرکت‌های خودسرانه تبری جسته و آن را محکوم کنند و درصورتی که چنین نکنند باید بدانند که این روند روزی دامان آنها رانیز خواهد گرفت.

خباز ادامه داد: چنانچه وزارت کشور و قوه قضاییه در معرفی و برخورد با این گروه‌ها کاری نکند دیگر کسی از هتک حرمت این گروه‌ها درامان نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز