خبرگزاری کار ایران

احسانی در نشست با مسئولان سلیمانیه و مرز باشماخ خواستار شد؛

مشکلات گمرکی تجار ایران در مرز باشماخ برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۹۶

عزم ما برای رفع مشکلات با کمک مسئولان سلیمانیه جزم است و علت حضور ما و تجار ایرانی در نمایشگاه اختصاصی توانمندهای جمهوری اسلامی با محوریت مازندران معرفی ظرفیت های این استان به عراق است.

" علی احسانی " در جلسه بررسی مشکلات گمرکی تجار ایرانی در مرز باشماخ، اظهار داشت: عزم ما برای رفع مشکلات با کمک مسئولان سلیمانیه جزم است و علت حضور ما و تجار ایرانی در نمایشگاه اختصاصی توانمندهای جمهوری اسلامی با محوریت مازندران معرفی ظرفیت های این استان به عراق است.

به گزارش کمیته رسانه وتبلیغات مستقر در نمایشگاه سلیمانیه عراق، وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی ایران محسوب می شود، افزود: مازندران در تولید محصولات زراعی، باغی و صنعت دام و طیور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران ادامه داد: قالب تولیدات استان مازندران در بخش دام و طیور بوده و انتظار می رود به لحاظ فاسد پذیر بودن این محصولات ترخیص آن زودتر انجام شود.

غلامرضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست، افزود: صادرکنندگان ما در مرز باشماخ از عدم ورود خودروهای اریانی به خاک سلیمانیه نگران هستند که امیدواریم با همت مسئولان سلیمانیه این مشکلات هر چه سریع تر برطرف شود.

وی به نبود تسهیلات در گمرگ مرز باشماخ اشاره کرد و گفت: عدم وجود تسهیلات، مشکلات زیادی برای تجار و بازرگانان اقتصادی ما در این مرز ایجاد کرده است که مهمترین آن، اتلاف وقت برای صادرات کالا و محصولات از ایران به سلیمانیه عراق است که بعضا تا چندین روز این محصولات در گمرگ می ماند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، خواستار حذف بی مورد سخت گیری های استاندارد در مرز باشماخ شد و اظهار داشت: اگرهمه مشکلات پیش روی تجار و بازرگانان اقتصادی ایران در مرز باشماخ حل شود و اگر از سوی مسئولین تعهد شود که به فعالان اقتصادی ایران کمک کنند، ما نیز میزان صادرات به سلیمانیه را افزایش خواهیم داد تا سلیمانیه به عنوان پایلوت صادراتی اقلیم شود.

عشریه، از تداوم برگزاری نمایشگاه بصورت سالانه بین دو استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیل و رفع موانع صادرات و واردات به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا در مبادی مرز دو استان از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه در سلیمانیه عراق می‌باشد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی اتاق ایران، مدیران کل دستگاه های اجرایی حاضر درسلیمانیه، عیسی نیا رئیس دفتر نمانیدگی وزارت امور خارجه در مازندران، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، فرماندار و مدیران مریوان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز