خبرگزاری کار ایران

مسئول شوراهای اسلامی كار خراسان شمالی:

دولت كمبود نقدینگی كارخانه ها را چاره كند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۸

طی چند ماه نوسانات نرخ ارز قیمت مواد اولیه تولید چند برابر شد/ اکثر واحد‌ها به دلیل کمبود نقدینگی باكاهش میزان تولید مواجه شده‌اند/كاهش تولید قدرت خرید و امیت شغلی كارگران را تهدید می‌كند.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی از جدی شدن مسئله كمبود نقدینگی وتامین سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی این استان خبر داد.
داوود امیری با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: از زمان آغاز نوسانات نرخ ارز و چند برابر شدن قیمت مواد اولیه تولید، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی چند برابر شده است.
وی بابیان اینکه اکثر واحد‌ها به دلیل کمبود نقدینگی با كاهش میزان تولید مواجه شده‌اند گفت: همیشه کمبود سرمایه درگردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی بوده است اما از چند ماه پیش که نوسانات نرخ ارز باعث حادتر شدن این مشکل نیز جدی تر شد بطوری كه از میزان تولید بنگاه‌های صنعتی و خدماتی کاسته شده است.
این فعال کارگری تصریح کرد: کمبود میزان تولید در آغاز به معنی کاهش حقوق و مزایای کارگران نمایان می‌شود  که در صورت ادامه یافتن این معضل می‌تواند به تعدیل کارگران منجر شود.
وی با اشاره به مصوبات ویژه‌ای که هیات دولت به تازگی در رابطه با اشتغال و توسعه اقتصادی این استان داشته است؛ گفت: کارگران و کارخانه‌های استان خراسان شمالی اتظار دارند تا دستگاه‌های مسئول هرچه زدو‌تر زمینه اجرای این مصوبات را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز