خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آبادان؛

کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی چوئبده به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۲۲

راه اندازی کتابخاته های عمومی در شهرها و روستاهای پر جمعیت و دور افتاده باعثشکوفا شدن ظرفیت های علمی و فرهنگی آن مناطق می شود.

کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی بندر چوئبده از توابع شهرستان آبادان با حضور مسوولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این مراسم با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، معاون فرماندار آبادان، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر چوئبده، خانواده خیر محترم عبدالامام وحیدی اصل، مسئولین شهر، اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار شد.
مدیر کل کتابخانمه‌های عمومی در این مراسم گفت: خوشحالیم که زمین این کتابخانه توسط خانواده محترم خیر بزرگوار عبدالامام وحیدی اصل اهداء شده و از این بابت از نامبرده سپاسگزاریم.
منصوری با تأکید بر ایجاد فضای مطالعاتی و ارتقاء مطالعه مفید در شهرستان گفت: یکی از ملزومات برای ایجاد انگیزه و رغبت به مطالعه، فضای کتابخانه‌ها است و ایجاد فضای کتابخوانی و فراهم کردن منابع مفید در افزایش افراد کتابخوان نقش موثری دارد.
وی عنوان کرد: راه اندازی کتابخاته‌های عمومی در شهر‌ها و روستاهای پر جمعیت و دو افتاده باعثشکوفا شدن ظرفیت‌های علمی و فرهنگی آن مناطق می‌شود.
منصوری افزود: شهرستان آبادان در حال حاضر دارای ۱۰ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۶۶۷۰ مترمربع می‌باشد که تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ۷۴۸۶ نفر بوده و تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز ۱۰۴۷۷۱ جلد کتاب است.

وی افزود: کتابخانه عمومی در شهر چوئبده شهرستان آبادان با زیربنای ۲۹۳ مترمربع در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار مصوب دو میلیارد ریال ساخته خواهد شد که در تخصیص اولیه و برای شروع به ساخت ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای این کتابخانه پرداخت شده است و در تخصیصهای بعدی نیز اعتبار باقیمانده تخصیص داده خواهد شد.
منصوری در پایان گفت: اعتبار ساخت این کتابخانه از محل اعتبارات تملک دارایی و ۲ درصد نفت تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز