خبرگزاری کار ایران

در نخستین نشست تخصصی در نمایشگاه مطبوعات؛

لازمه گفتگوی افراد مشهور با رسانه‌ها احساس امنیت، امانت و آگاهی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۰

در نخستین نشست تخصصی نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری‌ها، شهرام حقیقت دوست و نیوشا ضیغمی از بازیگران سینما در نشست «افسون شهرت از تی‌تر تا گیشه» که در سرای روزنامه نگاران برگزار شد؛ لازمه گفت‌و‌گوی افراد مشهور با رسانه‌ها را احساس امنیت، امانت و آگاهی دانسته و بر این مهم تاکید کردند.

ایلنا:  نشست تخصصی افسون شهرت از تی‌تر تا گیشه با حضور نیوشا ضیغمی و شهرام حقیقت دوست از بازیگران سینما با اجرای شهرام شکیبا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، شکیبا این نشست را با این پرسش آغاز کرد که همه افراد، دیده شدن را دوست دارند اما مهم این است که این شهرت به چه قیمتی باشد، از طرفی یک بخشی از شهرت از ناحیه مطبوعات است، حال چه میزان مطبوعات در شهرت بازیگران تاثیر دارند؟
شهرام حقیقت دوست در پاسخ به این پرسش، خواستار گفت‌و‌گوی پیش برنده مطبوعات شد و گفت: خبرنگاران معمولا بدنبال خبرهای داغ و سئوال‌های کنجکاوانه و حاشیه‌ای هستند به همین دلیل همواره حس نا‌امنی از برخورد با خبرنگاران را احساس می‌کنم. در حالی که دوست دارم با امنیت و محترمانه و با آگاهی، خبرنگار در مورد فعالیت‌های حرفه‌ای گفتگو کنم و از این گفتگو درس بگیرم.
نیوشا ضیغمی نیز با اشاره به اینکه ۱۰ سال است وارد عرصه بازیگری شده است، درباره نقش مطبوعات در پیشرفت و شهرت خود گفت: ظرفیت مطبوعات در به شهرت رساندن هرکس که نیاز به دیده شدن دارند، بسیار بالاست.
وی ادامه داد: من خودم در سال ۸۲ که وارد عرصه بازیگری شدم، با توجه نوع پرداخت مطبوعات به من بسیار در شهرتم تاثیرگذار بود.
ضیغمی با بیان اینکه بعد از این شهرت که نقش مطبوعات در آن زیاد است، احساس آسیب از آن می‌کنم خاطرنشان کرد: آنچه در میان مطبوعاتی‌ها مطرح می‌شود که افراد مشهور بداخلاق هستند بدلیل آن است که حاشیه‌های این افراد مشهور برای مطبوعات بسیار جذاب‌تر است و همین امر باعث خودسانسوری می‌شود.
وی با اشاره به نقش حاشیه‌ای نشریات زرد در زندگی کاری افراد مشهور گفت: ما خواستار گفتگوهای پیش برنده هستیم تا با طرح چالش‌های کاری ما موجب ارتقای سطح کیفی کارمان شود و به نوعی یک تعامل دو سویه شکل بگیرد.
شهرام شکیبا زاویه دید خبرنگار که از سوی تحریریه تعیین می‌شود و رعایت اخلاق حرفه‌ای در برگزاری یک گفت‌و‌گوی پیش برنده را مهم ارزیابی کرد و نشریات زرد را یکی از عوامل شهرت دانست.
در ادامه ضیغمی با اشاره به فعالیت‌های برنامه ریزی نشریات خارجی در بالابردن و یا حذف افراد در جامعه تاکید کرد: نقش مطبوعات زیاد است ولی متاسفانه برخی از خبرنگاران با اندیشه و مطالعه قبلی و اساسا برنامه ریزی قبلی برای مصاحبه نمی‌آیند تا بتوانند این کارکرد‌ها را داشته باشند.
حقیقت دوست موضوع مشاوره‌های مختلف توسط شرکت‌ها برای انعقاد قرار داد، مصاحبه و یا مسایل حقوقی در خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنوز این مورد در کشور ما محقق نشده است.
حقیقت دوست با تاکید بر اینکه نباید از این سخنان برداشت مصاحبه منتقدان با افراد مشهور شود، گفت: انتظار ما یک گفتگو سالم بدون سئوالات کلیشه‌ای و ترس که منجر به خودسانسوری می‌شود را مدنظر داریم.
حقیقت دوست تاکید کرد: البته این عدم احساس امنیت نسبت به عدم امانت داری است. چه بسا که بیان
حاشیه‌های واقعی و حقیقی از زندگی افراد مشهور سبب مراقبت بیشتر آن‌ها از خود می‌شود همانطور که در خارج از ایران هم به همین ترتیب است واگر بازیگری خلافی را مرتکب شود عکس او را منتشر می‌کنند تا سایرین از این تخلفات اجتناب کنند.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات تا ۱۳ آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز