خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه و تجارت:

آماده صدور گوگرد و ال پی‌جی به کویت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۲۶

ایران آمادگی این را دارد که صادرات گاز از طریق خط لوله و رسیدن به تفاهم نامه در خصوص قیمت فروش گاز و همچنین اعلام آمادگی ایران جهت صدور گوگرد و ال پی‌جی به کشور کویت را داریم.

ایران جزو کشورهای مطرح جهان در زمینه تولید سیمان، مس و استخراج سنگ‌های تزئینی همچنین تولید خودرو و فولاد قرار دارد که نشانگر فرصت‌‌های همکاری در حوزه صنعت و معدن بین دو کشور است.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله افخمی رییس سازمان توسعه و تجارت ایران در دوازدهمین اجلاس کمیته مشترک بازرگانی، صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران و کویت که صبح امروز برگزار شد با اشاره به حجم مبادلات خارجی در سال ۹۲ میزان مبادلات را بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: البته سهم واردات ۴۹ میلیارد دلار و همچنین ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی ۴۱.۵ میلیارد دلار بوده که بیانگر قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فرصت‌های همکاری با ایران است.

وی افزود: ایران جزو کشورهای مطرح جهان در زمینه تولید سیمان، مس و استخراج سنگ‌های تزئینی همچنین تولید خودرو و فولاد قرار دارد که نشانگر فرصت‌‌های همکاری در حوزه صنعت و معدن بین دو کشور است.

افخمی در ادامه افزود: قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران این امکان را به کشورهای همسایه می‌دهد که سرمایه‌گذاران خارجی در ایران حضور پیدا کنند و نسبت به ایجاد واحدهای صنعتی اقدام کنند

رییس سازمان توسعه و تجارت گفت: ‌ با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و وجود شش منطقه تجاری و صنعتی و ۱۹ منطقه ویژه اقتصادی و مشوق‌های دولت ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی امکانات خوبی فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برخوردار است و همچنین نیازی به دریافت ویزا در این مناطق نیست.

رییس سازمان توسعه و تجارت در ادامه افزود: ایران آمادگی این را دارد که صادرات گاز از طریق خط لوله و رسیدن به تفاهم نامه در خصوص قیمت فروش گاز و همچنین اعلام آمادگی ایران جهت صدور گوگرد و ال پی‌جی به کشور کویت را داریم.

افخمی در ادامه افزود: با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک در خصوص سوآپ و ترانزیت کالا و حامل‌های انرژی و تسهیل هر چه بیشتر در تجارت پیشنهاد می‌شود کشور کویت نیز به موافقت نامه چهار جانبه میان ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان بپیوندد.

وی در ادامه گفت: ایران همچنین در زمینه فعالیت‌های پزشکی، بهداشتی و تولید دارو توانایی بالایی دارد و آمادگی خود را در جهت ساخت و تجهیز پزشکی به هیئت همراه اعلام می‌کند.

ولی‌الله افخمی در ادامه افزود: امیدواریم نتایج مطلوبی از این سفر به دست بیاید و موجبات ارتقا سطح مبادلات تجاری بین دو کشور فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز