خبرگزاری کار ایران

صدور 1.3میلیارد دلار مواد معدنی در نیمه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۲

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 12/8 میلیون تن انواع مواد معدنی به ارزش بیش از یك میلیارد و 277 میلیون دلار به خارج از كشور صادر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی از افزایش 16درصدی صادرات مواد معدنی در 6ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، وجیه الله جعفری با اعلام این خبر  گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 12.8میلیون تن انواع مواد معدنی به ارزش بیش از  یك میلیارد و 277میلیون دلار به خارج از كشور صادر شده است.
به گفته وی، صادرات مواد معدنی در این مدت، از نظر وزنی 4درصد و از نظر ارزشی 16درصد افزایش پیدا كرده است.
معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح كرد: بخش صنعت و معدن رتبه نخست ارزش صادرات غیر نفتی كشور طی 6ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده‌؛ به طوری كه بیش از 43 درصد ارزش صادرات غیر نفتی كشور در این مدت مربوط به این بخش بوده است. و بخش‌های پتروشیمی و میعانات گازی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به رشد و بالندگی بخش صنعت و معدن كشور در سال‌های اخیر، خاطرنشان كرد: براساس اسناد بالادستی در بخش صادرات، برنامه ریزی شده صادرات مواد معدنی در سال جاری به 3میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، حدود 90 درصد از اهداف صادراتی در بخش معدن تا پایان شهریور ماه محقق شده است.
جعفری به سهم مواد معدنی از 10 قلم عمده صادرات غیرنفتی در شش ماهه سال جاری اشاره كرد و گفت: سیمان پرتلند به استثنای سفید و سنگ‌آهن و كنسانتره‌های آن در جایگاه هشتم و نهم این فهرست قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: صادرات سیمان پرتلند به استثنای سفید در شش ماهه سال جاری بیش از 44درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و از مرز 411میلیون دلار فراتر رفته است.
این مقام مسئول به افزایش صادرات محصولات فولادی نیز اشاره كرد و گفت: در مدت یادشده صادرات محصولات آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط گرم نورد شده به حدود214میلیون دلار بوده كه نسبت به سال قبل 40درصد افزایش داشته است. همچنین صادرات میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده نیز به 98میلیون دلار رسیده كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 80درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز