خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

زمین رادیو البرز در کرج؛ غصبی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۷۹

اداره‌ی برق و صدا و سیما؛ ۱۹ سال پیش زمینی به مساحت ۴۴ هزار متر مربع در کرج را تصرف کردند. اداره‌ی برق حکم دادگاه را پذیرفت اما صدا و سیمای البرز که در ۵ هزار متر مربع ایستگاه فرستنده‌ی رادیویی ایجاد کرده؛ از اجرای قانون سربازمی‌زند.

برخی خبرهای از احتمال تعطیلی رادیو البرز دست‌کم برای مدت کوتاهی حکایت دارند. گفته می‌شود ایستگاه فرستنده و امکانات فنی این رادیو در زمینی مستقر شده که مالکیت آن از آن فرد دیگری است و امروز صاحبان اصلی زمین قصد دارند زمین خود را دراختیار بگیرند.

نادر نیکوخرسند؛ سرگروه تیم وکلایی که علیه تصرف غیرقانونی زمین توسط صدا و سیمای استان البرز؛ علیه این سازمان اقامه دعوا کرده است؛ با ارائه‌ی احکام صادر شده توسط دادگاه، در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این پرونده می‌گوید: گروهی از ادار‌ه‌ها همچون اداره‌ی برق و سازمان صدا و سیما؛ ۱۹ سال پیش زمینی را به مساحت ۴۴ هزار متر مربع در کرج غصب کردند. این زمین‌ها قبل از انقلاب جزو اراضی بود که داخل آن کشاورزی می‌شد. بعداز انقلاب ابن زمین‌ها خالی افتاده بود و این نهادها در نبود مالک اصلی زمین؛ آرام آرام بخش‌هایی از زمین را تصرف کردند و ما ۳ سال بعد متوجه این تصرف غیرقانونی شدیم.

وی ادامه داد: به مرور و با پیگیری قضایی بخش‌هایی زیادی از زمین آزاد شد و به صاحبان اصلی آن بازگشت. به‌طور مثال اداره‌ی برق بدلیل اینکه در این زمین دکل برق نصب کرده بود و کابل‌های برق از زمین رد شده بود؛ رضایت صاحبان زمین را گرفت و با پرداخت ارزش زمین؛ بخشی را که در اختیار داشت؛ خرید.

نیکوخرسند ادامه داد: هم‌اکنون ۵ هزار و ۶۷۰ متر از زمین تحت تصرف صدا و سیماست که در آن ایستگاه فرستنده رادیو البرز و تجهیزات فنی را نصب کرده‌ است. به همبن دلیل ما شکایتی علیه صدا و سیما اقامه کردیم. سال ۹۰ هم دستگاه قضایی حکم را به نفع صاحبان اصلی زمین صادر کرد.

وی در ادامه افزود: مالکان زمین درحال حاضر حق تخریب و تصاحب زمین خود را دارند و این برخورد ازنظر شرعی و قانونی هم درست است اما ازنظر اخلاقی ما دوست نداریم چنین اقدامی کنیم زیرا پای فرهنگ و صدا و سیمای کشورمان ایستاده‌ایم.

نیکوخرسند با بیان اینکه حکم قطعی شده است، گفت: سند رادیو البرز باطل شده و سند جدید برای ما صادر شده است. زمانی‌که سند صادر شد؛ حکم قلع و قمع هم داده شد اما ما اعلام کردیم قصد تخریب نداریم. یا پول زمین را بدهید یا تها‌تر کنید اما آن‌ها نپذیرفتند.

وی ادامه داد: البته عزت الله ضرغامی(رئیس رسانه ملی) دو بار به اداره‌ی مالی‌ سازمان متبوعش دستور داده؛ نامه نیز هم‌اکنون در دست تقدس‌نژاد(معاون اداری مالی سازمان) است. ایشان نیز قول همکاری داده‌اند اما نمی‌دانم چرا زمانی‌که این دستور‌ها به معاونت‌ها می‌رود؛ راکد می‌ماند

نیکوخورسند افزود: تلاش این بود تا با صلح و آرامش پرونده را به شکل برنده - برنده تمام کنیم زیرا ما بیشتر از حق و حقوقمان نمی‌خواستیم اما جواب منفی گرفتیم.

وی در ادامه افزود: همه می‌دانیم که تفاوتی است بین فاضلی که کار خطایی می‌کند با جاهلی که کار خلافی انجام می‌دهد. صدا و سیما می‌خواهد به عنوان الگو در جامعه باشد پس چطور می‌تواند یک ملک غصبی را بگیرد.

نیکوخرسند در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آخرین پاسخی که شما از آن‌ها شنیدید چه بود؟ گفت: آخرین بار که پیش عزت الله ضرغامی رفتیم؛ گفتیم که رسیدگی کنید در غیر اینصورت ما باید برای اجرای حکم برویم اما تا این ساعت هیچ خبری نشده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه رادیو البرز در آنجا دکل و اتاقک دارند؛ نمی‌توانند آن‌ها را به جای دیگری منتقل کند و با این سرمایه گذاری که کردند نمی‌توانند دکل‌ها را تغییر دهند. لذا بهتر است که با تفاهم و پرداخت حق زمین را برای خود نگهدارند.

متن نامه‌ی وکلای پرونده خطاب به ضرغامی بدین شرح است:
برادر ارجمند جناب آقای مهندس سید عزت اله ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

پس از تقدیم سلام
احتراما، همانطور که مستحضر هستید ملک مورد تصرف رادیو البرز متعلق به موکلین بنده سرکار خانم نسرین نیلی وآقای حسن نیکوخرسند می‌باشد(به پیوست تصویر دادنامه شماره ۸۸۰۹۹۷۲۶۱۳۰۰۰۹۰۷ مورخ ۳۰/۱۰ / ۸۸) و در شعبه ۱۲ حقوقی کرج اسناد متعلق به سازمان صدا و سیما ابطال و سند به نام نامبردگان و همچنین اینجانب صادر گردیده است. همچنین به موجب رای و حکم صادره شعبه ۳۰ حقوقی نسبت به قلع و قمع ساختمان و خلع ید رادیو البرز کرج اجرائیه مورخ۱۶/۱ / ۸۹ صادر گردیده است. از طرفی نظر به صورت جلسه استانداری استان البرز مورخ ۲۵/۵ / ۹۰ مقرر شد که سریعا به وضعیت موجود خاتمه و سرو سامان دهند که متاسفانه هنوز محقق نگردیده است. از این رو با توجه به موقعیت خاص رسانه‌های کشور و به خصوص سازمان صدا و سیما که متعلق به عموم مردم می‌باشد از اجرا و قلع و قمع مجموعه صرف نظر نمودیم. لذا خواهشمند است با توجه به مشکلات متعدد مالکین وزمان بسیار طولانی گذشته از صدور حکم و اجرایی صادره و برای جلوگیری از تضیع حقوق مالکین زمین دستور فرمایید به هرگونه که جنابعالی صلاح می‌دانید ثمن ملک مورد نظر هر چه سریع‌تر به اینجانبان پرداخت گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز