خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم تقدیر از کارگران استان مرکزی:

کرامت کارگر با بهبود پرداخت مزد تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۹۰

تحول اقتصادی بدون تقویت تولید و تغییر فرهنگ مصرف امکان پذیر نیست / کرامت کارگر باید از بهبود وضعیت پرداخت دستمزد‌ها آغاز شود / مهم این است که منزلت اجتماعی کارگران حفظ شود که جای آن نیز در تولید است و در این راستا دولت بنا دارد بحثتوسعه تولید را از استانها آغاز کرده و گسترش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد مشکل اصلی امروز کشور است گفت: الویت اصلی دولت دربرنامه رشد و توسعه کشور توجه به مبانی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در جریان بازدید یک روزه خود از استان مرکزی با بیان اینکه تحول اقتصادی بدون تقویت تولید و تغییر فرهنگ مصرف امکان پذیر نیست اظهار داشت: جامعه‌ای که حیات اجتماعی‌اش از کار و تولید باشد، ارزش اجتماعی بالا‌تری دارد. در تقویت تولید داخل ما نیازمند تغییر بنیادین در نگاه به مصرف کالاهای داخلی و اندازه مصرف در این بخش هستیم.

ربیعی با انتقاد از هزینه کرد پول نفت در ۸ سال گذشته و جهت گیری ناصحیح درآمد‌ها تصریح کرد: جهت گیری باید جامعه محور باشد. وقتی سرمایه به جای تولید صرف خرید محصولات کشاورزی و دامی مثل سیب مصری و گردوی چینی و غیره می‌شود فاجعه‌ای ازاین بزرگ‌تر برای اقتصاد کشور متصور است؟

وی خاطر نشان کرد: در بخش بیکاری نیازمند مدیریت جهادی هستیم و این موضوع تنها وظیفه دولت نیست، اولین نکته مهم این است که منزلت اجتماعی کارگران حفظ شود که جای آن نیز در تولید است و دراین راستا دولت بنا دارد بحثتوسعه تولید را از استان‌ها آغاز کرده و گسترش دهد.

ربیعی تصریح کرد: در جامعه‌ای که رشد افراد در کسب ثروت ناشی از تولید باشد آنگاه در این جامعه کارگران حرمتی بیشتر پیدا می‌کنند، اما وقتی اقتصادی رانتی باشد و پول‌های بادآورده از راه برسد، تولید بی‌منزلت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه منزلت کارگر مقوله‌ای فرهنگی است و باید فرهنگ جامعه کرامت کارگر را به رسمیت بشناسد گفت: کرامت کارگر باید از بهبود وضعیت پرداخت دستمزد‌ها آغاز شود و در کنار آن برای توسعه تولید سرمایه‌های راکد را با جلب اعتماد سرمایه گذار در مسیر تولید و ایجاد اشتغال هدایت کرد.

ربیعی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد جامعه تولید محور با حفظ حرمت و کرامت جامعه کارگری تاکید کرد: باید صدای کارگران زن و مرد در جامعه شنیده شود و امروز رعایت حقوق کارگران به وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد و اگر لشگری از بیکاران را نداشته باشیم آنگاه حقوق کارگر نیز حفظ خواهد شد که این چیزی جز دموکراسی در کشور نیست.

وی ادامه داد: در کنار تلاش دولت راستگویان می‌توان به رعایت کرامت کارگران نیز امیدوار بود، اگر هر روز صبح میلیون‌ها نفر راهی کارخانجات شوند و هزاران نشان ساخت ایران بر روی کالا‌ها نقش ببندد، در جامعه نشاط ایجاد می‌شود، اما اگر جامعه مصرف زده باشد تولید نیز رکود می‌کند که در این مسیر همه مسئولیم و اول از همه دولت.

ربیعی تصریح کرد: ما حق نداریم پول بپاشیم، باید پول را به مجرایی هدایت کنیم که شغل ایجاد شود. باید دید یک لذت کوتاه را می‌خواهیم یا شرافت کار و عزت ملت و کشورمان را؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارگر باید خوب زندگی کند و کارفرما نیز باید برای کارگران خدمات رفاهی ایجاد نماید. تولید باید رونق بگیرد و اقتصاد رانتی پشت سر گذاشته شود تا بتوان در سیاست گذاری‌ها تسهیل ایجاد کرد.

علی ربیعی در رابطه با مشکلات کارگری در استان مرکزی با بیان اینکه مسائل استان را در هیات دولت مطرح خواهد کرد اظهار داشت: برنامه‌ای برای رشد تعاونی‌ها، توسعه مشاغل خانگی از خانه به کارخانه، حمایت از کارخانه‌های درمعرض تعطیلی استان، و تقویت ظرفیت‌های تولید در برنامه‌های حمایتی این استان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از برنامه حمایت درمانی کارگران استان مرکزی با توسعه واحدهای درمانی و پرداخت فرانشیز تخصصی بیماران سرطانی که به بیمارستان خوانساری، تنها مرکز تخصصی سرطان در استان، مرجعه می‌کنند خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز