خبرگزاری کار ایران

نرخ سود سپرده بانکی ۲۵ درصد شوکی تازه بر پیکره بورس

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۱۶

امسال صنایع ساختمانی رونق می گیرد و با افزایش نرخ سیمان بهای مسکن نیز رشد خواهد داشت که همین موضوع باعثرونق مسکن در بورس خواهد شد.

یک کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: نرخ سود سپرده بانکی بالای ۲۵ درصد شوک جدیدی بر پیکره بورس بود.

مهیار بقایی، یک کارشناس بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افت شاخص بورس از ابتدای سال ۹۳ تاکنون اظهار داشت: به اعتقاد بنده افت های اخیر شاخص بورس نشات گرفته از نرخ سود سپرده بانکی ۲۵ درصدی بانک مرکزی است که به نوعی دولت می خواهد نقدینگی را مهار و تورم را کاهش دهد.

وی افزود: طی ۲ هفته آینده با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و آزاد سازی نرخ انرژی مسلما تورم تاحدودی افزایش پیدا می کند که بهترین روش برای مهار این تورم اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی واقعی و سرمایه گذاری در بورس است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است دولت برای جبران کسری بودجه هزینه ها را کاهش داده و همانگونه که شاهد هستیم دولت خواستار آن شده تا افرادی که استطاعت مالی دارند از دریافت یارانه انصراف دهند تا کمی التهابات مالی موجود کاسته شود.

بقایی با بیان اینکه توقع مردم از بازار ریسک پذیری مانند بورس دریافت سودی بیش از ۳۰ تا ۴۰ است افزود: به نظر می رسد صنایعی همچون خودرویی ها و بانکی ها در سال ۹۳ چشم انداز مثبتی داشته باشند.

بقایی با بیان اینکه سال ۹۳ سال خوبی برای صنایع ساختمانی نیز خواهد بود افزود: امسال صنایع ساختمانی رونق می گیرد و با افزایش نرخ سیمان بهای مسکن نیز رشد خواهد داشت که همین موضوع باعثرونق مسکن در بورس خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز