خبرگزاری کار ایران

سهم تولید نفت شیل آمریکا از کل تولید جهان به مرز ١٠ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۸۵

تولید کلی نفت خام آمریکا به هفت میلیون ٨۴٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت و سهم آمریکا از تولید نفت جهان را به ١٠, ۴ درصد رساند و این در حالی بود که سال پیش از آن، این سهم ٩ درصد بود.

آمریکا با تمرکز بر افزایش تولید نفت از منابع شیل سعی دارد با ثبت رکورد در مقدار تولید، خود را در زمره بالاترین تولید کنندگان نفت جهان حفظ کند.

به گزارش ایلنا، تولید نفت شیل آمریکا توانست تولید نفت این کشور را به بالای ١٠ درصد از تولید کل نفت جهان برساند.

در سه ماه پایانی ٢٠١٣، تولید نفت شیل آمریکا از منابع بیکن، ایگل فورد و دیگر منابع این کشور به طور میانگین به سه میلیون و ٢٢٠هزار بشکه در روز رسید.

بدین ترتیب تولید کلی نفت خام آمریکا به هفت میلیون ٨۴٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت و سهم آمریکا از تولید نفت جهان را به ١٠, ۴ درصد رساند و این در حالی بود که سال پیش از آن، این سهم ٩ درصد بود.

چین و آرژانتین و چند کشور دیگر از جمله کشورهایی هستند که بر روی مخازن گسترده ای از نفت شیل قابل استحصال قرار گرفته اند و با این وجود تا کنون کانادا و روسیه تنها کشورهایی بوده اند که علاوه بر آمریکا تولید نفت شیل را به مقدار تجاری استخراج کرده اند.

تا ماه فوریه، ایگل فورد در ایالت تگزاس و بیکن در داکوتای شمالی، در مجموع ۶٣ درصد از نفت شیل آمریکا را تولید کردند که شامل ٩١ درصد از تولید نفت آمریکای شمالی می شود.

روسیه یک درصد از تولید نفت خود را از منابع شیل استخراج کرده در حالی که کانادا سهم ١٠ درصدی را در مجموع تولید خود از این منابع استخراج کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) در گزارش خود گفته است: استرالیا و بریتانیا با در نظر گرفتن شرایط صنعتی مشابه آمریکای شمالی، استعداد تولید نفت شیل را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز