خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صنایع داخلی باید تمامی بخش های چرخه تولید را در دست گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۷۳

واحد های صنعتی باید چرخه تولید خود را با استفاده ازتوان مراکز علمی و دانشگاهی اصلاح نمایند و از وابستگی به قطعات خارجی بی نیاز شوند.

ایلنا: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر به اصفهان و در بازدید از کارخانجات گروه صنعتی انتخاب گفت: برخی از واحد های صنعتی فقط در قسمتی از چرخه تولید شرکت می کنند و هنوز بخشی از محصولات و قطعاتشان ساخت خارج است، این تولید کنندگان باید با کمک مراکز علمی و دانشگاه ها فرایند تولید خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا رحمانی اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت و تولید کشور محسوب می شود و واحدهای مختلف صنعتی در این استان چرخ صنعت و تولید را به خوبی می گردانند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دستیابی به شرایط اقتصاد و تولید بهتر مستلزم اصلاح راهبردهای کلان است، باید بیش از گذشته به این موضوع واقف باشیم که توجه هر چه بیشتر به تولید داخلی، اقتصاد کشور را اصلاح خواهد کرد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از اصلی ترین مباحثی را که می تواند یاری رسان صنعت کشور باشد، اصلاح فرایند کنونی تولید دانست و در این ارتباط گفت: برخی از واحد های صنعتی فقط در قسمتی از چرخه تولید شرکت می کنند و هنوز بخشی از محصولات و قطعاتشان ساخت خارج است، صنایع داخلی باید سعی کنند که تمامی بخش های چرخه تولید را در دست بگیرند و در این فرایند تولید، هیچ گونه نیازی به خارج نداشته باشند، همچنین معتقدم این امر با همکاری نزدیک و روز افزون صنایع تولیدی با مراکز علمی و دانشگاه ها میسر خواهد شد.

رحمانی اظهار داشت: حضور مؤثر در تمامی بخش های فرایند تولید و ساخت تمامی مواد و قطعات مورد نیاز، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حرکتی جهادی است و جا دارد که همه توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه لازمه افزایش تولید داخلی حمایت همه جانبه همه بخش ها است، اضافه کرد: در جای جای ایران تولید باید به عنوان محور اصلی مد نظر قرار گیرد و تمامی بخش ها مانند بانک ها و گمرک باید خود را با مقوله تولید هماهنگ سازند، همچنین تأمین کنندگان مواد اولیه مانند معادن نیز باید در خدمت تولید باشند و بوروکراسی اداری نیز در راستای حمایت از تولید داخلی اصلاح شود، اگر در جای جای ایران تولید به عنوان محور مد نظر قرار گیرد، مشکلاتی مانند بیکاری و تورم حل می شود.

وی افزود: نقش استان اصفهان در صنعت و تولید کشور بسیار با اهمیت است، عملکرد این استان به ویژه در صنعت فولاد و لوازم خانگی قابل توجه و مهم بوده است، استان هایی مانند اصفهان، تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی باید مانند لوکوموتیو، دیگر استان ها را به حرکت وادارند و دیگر استان ها را در زمینه تولید ملی با خود همراه سازند.

مجید منصوری بیدکانی نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر رییس و اعضای این کمیسیون به استان اصفهان گفت: اعضای کمیسیون در این سفر قصد دارند مشکلات صنعت و تولید استان اصفهان را از نزدیک مشاهده کنند تا بتوانند با حمایت ها و کمک های خود در راستای تولید ملی، گام مؤثری بردارند.

وی ادامه داد: نیل به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سایه حمایت از بخش خصوصی امکان پذیر است، و در این راستا بخش خصوصی می تواند نقش پر رنگ تری در زمینه تولید ملی ایفا کند.

گفتنی است، رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن، مجید منصوری بیدکانی نماینده لنجان، سید هادی حسینی نماینده قائمشهر، جویبار و سوادکوه، حمید رضا فولادگر نماینده اصفهان، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه، سید محمد بیاتیان نماینده بیجار از اعضای این کمیسیون به همراه تاج زاده دبیر قوانین و حبیبی دبیر نظارتی این کمیسیون، از بازدید کنندگان بودند و با فرایند ساخت و تولید در کارخانه ها و مجموعه های گروه صنعتی انتخاب نظیر حایر پلاست، حایر تهران، اسنوا، واحد R and D، آزمایشگاه تخصصی یخچال و ماشین لباسشویی آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز