خبرگزاری کار ایران

در واکنش به محدودیت خط فروش تا ۵۰ هزار سهم برای برخی نمادها مطرح شد؛

احتمالا بازار سرمایه هفته را منفی آغاز خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۴

با توجه به اینکه برخی بصورت اعتباری خرید می کنند و برخی به پول نیاز دارند و حاضرند حتی با ضرر سهام خود را بفروشند بنابراین تعیین خط فروش ۵۰ هزار سهمی برای برخی از نمادها تصمیم خوبی نخواهد بود.

مدیر عامل کارگزاری رضوی تعیین سقف فروش برای نمادها را منجر به منفی شدن شرایط بازار سرمایه و از بین رفتن اعتماد سهام داران حقیقی دانست.

شنیده ها حاکی است که مقرر شده از فردا محدودیت هایی برای فروش سهام در بورس گذاشته شود و بر این اساس برای برخی نمادها خط فروش ۵۰ هزار سهم اعمال شود که بزعم صاحبنظران بازار سرمایه با توجه به اینکه این مسئله اجازه نمی دهد که کشف قیمتی اتفاق بیفتد بازار بصورت طبیعی منفی خواهد شد ضمن اینکه حقوقی ها هم نمی توانند براحتی فروش خود را انجام دهند.

در همین ارتباط کمال خانزاده مدیر عامل کارگزاری رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص واکنش بازار سرمایه به اتخاذ این تصمیم گفت: قطعا این روند شرایط بازار را بدتر می کند، قیمت سهام با حجم پایین کاهش یافته و فشار فروش بیشتر خواهد شد.

وی جلوگیری از عرضه را در شرایط فعلی گزینه نامناسبی دانست و افزود: با توجه به اینکه برخی بصورت اعتباری خرید می کنند و برخی نیز به پول نیاز دارند و حاضرند حتی با ضرر سهام خود را بفروشند بنابراین این اقدام تصمصم خوبی نخواهد بود.

خانزاده تصریح کرد: تصمیم مذکور ممکن است برای حقوقی ها خوب باشد اما برای حقیقی ها مناسب نیست زیرا در حال حاضر اکثر شرکت ها به پول نیاز دارند ضمن اینکه بسیاری به بازار وارد شده و کسی خارج نشده این اتفاق عکس العمل بدی را از سوی سهامداران حقیقی بدنبال داشته و اعتماد این سهامداران را از بین خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه طی ۴۰ روز گذشته شاخص ها بین ۱۰ تا۱۲ درصد افت داشته اند افزود: سهام ۵۰ درصد از شرکت ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته است، لذا تعیین سقف فروش برای شرکت های شاخصی افت قیمت سهام را بدنبال خواهد داشت.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه سال گذشته نیز سازمان بورس در زمان افت شدید اوراق تبعی را به بازار تزریق کرد، گفت: اقدام انجام شده در سال گذشته تاریخ مصرفش تمام شده و در سال جاری جواب نمی دهد بنابراین ایجاد ابزار و فشار برای فروش نیز در کل نمی تواند گزینه خوبی باشد.

وی تاکید کرد: باید بین حقیقی و حقوقی ها تفکیک قائل شوند زیرا در حال حاضر قیمت ها جذاب شده ریسک بازار کم شده و در حال حاضر شرکت های مخابرات، مس و فولاد جذاب هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز