خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با ایلنا؛

نیازی به واردات بنزین نداریم / بنزین تولید پتروشیمی‌ها آلوده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۶

بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست و بازدیدی که از برزویه یکی از نیروگاه های پتروشیمی بنزین بعمل آمد مسئله آلودگی بنزین تولید شده در پتروشیمی ها نمی تواند صحت داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی بنزین تولید پتروشیمی‌های کشور را عاری از آلاینده‌های زیست محیطی دانست و گفت: در بودجه ۹۳ اقدامات مناسبی جهت کمک به کاهش آلاینده‌های هوا در نظر گرفته شده است.

موسی احمدی نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای توقف واردات بنزین از سال ۹۳ گفت: کشور ما در حال حاضر سالانه ۲۴ میلیون لیتر تولید بنزین دارد لذا با توجه به افزایش میزان تولید نیازی به واردات در سال آینده نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و زیر ساخت لازم برای تولید و پاسخگویی به نیاز داخل ایجاد شده، تصریح کرد: در گذشته قطع صادرات بنزین ابزار تهدید دشمن علیه کشورمان بود اما امروز با توجه به کار کارشناسی در ابعاد سیاسی و اقتصادی؛ قطع واردات بنزین اقدامی مطلوب و از دستاوردهای نظام وانقلاب در راه رسیدن به استقلال است.

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه در خصوص مباحثمطرح شده در خصوص آلودگی بنزین تولید پتروشیمی‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست و بازدیدی که از برزویه یکی از نیروگاه های پتروشیمی بنزین بعمل آمد مسئله آلودگی بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نمی تواند صحت داشته باشد.

وی همچنین به بحثاستاندارد سازی و لزوم تجهیز خودرو ها جهت استفاده از بنزین یورو۴ اشاره و اظهار داشت: مدت ها بود که این مسئله را به خودروسازان اعلام کردیم که تولید باید به سمت و سویی برود که آمادگی استفاده از بنزین یورو ۴ را داشته باشند که عملیاتی نشد.

احمدی افزود: یکی از اقدامات شایسته بودجه ۹۳ پیشنهاد بند(ن) تبصره ۲ بود که بر اساس آن به وزارت نفت اجازاه داده شد که جایگاه‌های سی‌ان‌جی توسعه یابد و از طریق بیع متقابل جایگاه جدید ایجاد شود و همچنین خودروها کم مصرف و استاندارد به استفاده به بنزین یورو ۴ شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز