خبرگزاری کار ایران

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان:

برگزاری نمایشگاه کتاب از رخدادهای مهم فرهنگی هرمزگان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۷

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان: برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان یکی از سه رخداد مهم فرهنگی هرمزگان به همراه جشنواره فیلم و موسیقی فجر در سال جاری است.

ایلنا: مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان یکی از سه رخداد مهم فرهنگی هرمزگان به همراه جشنواره فیلم و موسیقی فجر در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا "، " احمد نفیسی " در آئین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان افزود: برپایی ۴۰۰ غرفه و عرضه ۶۰هزار عنوان کتاب و شور و شوق مردم در خرید کتاب در نمایشگاه کتاب هرمزگان موجب مباهات و فخر است.

وی اضافه کرد: حضور ناشران کشوری در مرکز استان، نشان دهنده اهمیت هرمزگان است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در ادامه گفت: سالیان سال در مراسم افتتاح نمایشگاه های کتاب سخنرانی های خوبی در اهمیت کتاب می شود که جا دارد در چنین برنامه هایی بخشی از سیاست نامه خواجه نظام الملک طوسی، اخلاق ناصری خواجه نصیرالدین طوسی یا جنگ و صلح تولستوی و… به عنوان نمونه های موفق و ماندگار ادبی قرائت شود.

وی با بیان این موضوع که تهیه میکروفیلم از کتب خطی موجود در کتابخانه های معتبر خارجی یکی از راه هایی است که می توان کتاب های کمتر در دسترس را در اختیار محققان گذاشت، گفت: تشکیل کمیته ای فرهنگی با حضور خبرنگاران، متخصصان و اهل فن و اعزام آنها به کتابخانه های بزرگ دنیا نظیر کتابخانه کنگره آمریکا و کشورهایی مانند مصر، هند و تاجیکستان می تواند نسخ کمیاب را در اختیار محققان قراردهد.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با تاکید بر این مطلب که باید این امر بدون مرزبندی و خط بندی و در نظر گرفتن موضوعات انجام شود، افزود: بازگشت به خویشتن خویش و نه غلتیدن به خرافه و کژراهه فقط در سایه محصولات فرهنگی میسر است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از تاریخ سوم تا نهم بهمن ماه امسال در محل برگزاری دائمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در چهارراه جهانبار برگزارمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز