خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

حضور ۳۸۰ عضو هیات علمی دانشگاه در کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۵۵۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نماد تمدنی نظام سلامت جمهوری اسلامی است و ۳۸۰ عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه در این بیمارستان حضور دارند.

به گزارش ایلنا از وبدا،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر چهارشنبه ۱۷ اسفندماه در آیین افتتاح کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین بیمارستان‌های منطقه‌ایم که آن را کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نام داده ایم. 

وی افرود: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) از سال ۹۰ توسط یک خیر بنیان‌گذاری شد؛ به طوری که ۱۰ درصد هزینه آن را این خیر پرداخت و ۱۱ سال طول کشید تا بیمارستان افتتاح شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) در دولت سیزدهم، افزود: از شروع دولت سیزدهم تا امروز ۲۰ درصد دیگر نیز تأمین اعتبار شده است. 

عین‌اللهی با بیان اینکه کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) بزرگترین مجموعه آموزشی و درمانی در نظام سلامت در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و حتی قبل از انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه است و یک ابر پروژه محسوب می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد که بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نزدیک به هزار تخت دارد؛ به طوری که ۲۰۴ تخت به‌منظور بستری، حدود ۵۲۳ تخت عادی و ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت به اتاق‌های عمل آن اختصاص یافته و دارای هتلینگ با کیفیت و پیشرفته و معماری مترقی است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که این بیمارستان دارای سیستم پرونده الکترونیک است، گفت: بیمارستان حضرت مهدی (عج) ۱۸ طبقه و ۱۰۸ هزار متریع وسعت دارد و مجهز به سکوی بالگرد است، به طوری که بالگرد می‌تواند بر روی آن فرود آید و همچنین بیشترین تخت آی سی یو و سی سی یو کشور را داراست. 

عین اللهی افزود؛ اعمال جراحی پیشرفته اعم از پیوند کلیه، کبد و اعمال جراحی مغز در بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) انجام خواهد شد. 

وی با بیان این که این ابر پروژه ملی، الگوی منطقه محسوب می‌شود افزود: بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نماد تمدنی نظام سلامت جمهوری اسلامی است و ۳۸۰ عضو هیات علمی و استادان برجسته دانشگاه در این بیمارستان حضور دارند. 

 عین‌اللهی افزود: این بیمارستان یاریگر بیماران است و با همه بیمه‌ها طرف قرارداد خواهد بود و به صورت کاملا دولتی اداره خواهد شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به دستاوردهای نظام سلامت در افزایش مراکز دندانپزشکی اشاره و اعلام کرد که مراکز دندانپزشکی دولتی به ۵۳ مرکز افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز