خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری ایلام؛

دانش آموزان مسموم نشده‌اند/ این علائم ناشی از استرس است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۸۵۵

معاون سیاسی استانداری ایلام گفت: مردم به شایعات توجه نکنند ، منبع رسمی در بحث شایعه مسمومیت دانش آموزان، نتایج آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی است، حفظ آرامش و اجتناب از ترس و اضطراب در این مقطع برای دانش آموزان حیاتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، محمد سبحان حسنی گفت: تسریع در هدایت دانش آموزانی که دارای علائمی شبیه به مسمومیت هستند به چرخه درمان، موجب ارتقا میزان آرامش دانش آموزان و والدین آنان می‌شود.

وی افزود: حفظ آرامش و اجتناب از ترس و اضطراب در این مقطع  نیز برای دانش آموزان ضروری است، مدیران، معلمان و والدین در این مقطع آرامش را به دانش آموزان انتقال دهند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌های معاند در بحث شایعه مسمومیت دانش آموزان، تاکید کرد: منبع رسمی و مبنای کار ما در بحث شایعه مسمومیت دانش آموزان کار کارشناسی دقیق و آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی است که تاکنون هیچ نمونه آزمایشی مسمومیت دانش آموزان را تایید نکرده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه تاکنون هیچ منبع و نتیجه هیچ آزمایشی دال بر مسمومیت دانش آموزان نیست، اما تمامی تمهیدات و اقدامات لازم  برای حفظ سلامت دانش آموزان اتخاذ شده است و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

حسنی در ادامه با تاکید بر انسجام و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث شایعه مسمومیت دانش آموزان، گفت: باید کاملا منطقی با این موضوع برخورد کنیم و از هر گونه اظهار نظر بی پایه و اساس، غیر کارشناسی و غیر علمی اجتناب کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی صحیح، دقیق و آرامش بخش  از نگرانی های موجود والدین و دانش آموزان در این مقطع می کاهد، بیان داشت: رسانه ها و صدا و سیما، بازوی دولت هستند و در مقابله عملیات رسانه های دشمن پای کار باشند.

معاون استاندار ایلام در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تیم عملیاتی مستقل و مکانی مجزا در اورژانس برای دانش آموزان که دارای علائم مسمومیت هستند مشخص و پس از تماس تلفنی و اعلام کردن علائم در دانش آموزان،  تیم ها وارد عمل شوند تا شاهد انتقال حس آرامش به دانش آموزان و والدین باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از مدیران مدارس خواست در صورت هرگونه مشکل فقط با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل کنند و مکالمات ثبت و ضبط شود، این موضوع موجب می‌شود عملیات روانی دشمن در بحث فضای سازی برای این موضوع بی اثر باشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش آفرینی رسانه ها بعنوان بازوی نظام و دولت، با بیان اینکه رسانه ها در این مقطع باید با تولید محتوای امید بخش فضای جامعه را به سمت آرامش هدایت کنند، گفت: صدا و سیما در مقابله با سناریوی دشمن، وارد عمل شود، بازوی ما در بحث عملیات روانی دشمن، رسانه ها هستند که متناسب با سناریوی دشمن باید برنامه های خود را پیاده سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز