خبرگزاری کار ایران

کارگران تاسیسات و ساختمانی شرکت مایکروسافت به دلیل اعتراض اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۵۷

پیمانکاران مایکروسافت حقوقی که کارگران طلبکار بودند را باوجود سازماندهی اعتراضات به آنها ندادند و کار را به جایی رساندند که کارگران این مجموعه شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از نشریه بلومبرگ، این هفته کارگران بخش تاسیسات و ساختمانی مایکروسافت به دلیل اعتراض به‌ عدم پرداخت دستمزد خود، به دادگاه شکایت کردند که در نتیجه این شکایت، با اختیاراتی که کارفرما حتی در آمریکا ندارد، بطور غیرقانونی اخراج شدند. 

کارگران عضو اتحادیه که در شکایت هیات کارگری ادارات کار در ایالات متحده حضور داشتند، می‌گویند: ده‌ها کارگر تاسیسات و سازنده ابنیه ساختمانی که در مرکز تبادل داده در شرکت مایکروسافت کار می‌کردند، به دلیل اعتراض به وضعیت حقوقی خود و شکایت به مجامع حقوقی رسیدگی، به طور غیرقانونی اخراج شدند. 

در تشکیل پرونده روز دوشنبه در هیئت ملی روابط کار، اتحادیه کارگری این کارگران ساختمانی گفته‌اند که به‌ ۴۷ کارگر که به ساخت تاسیسات مایکروسافت در ویرجینیا کمک کرده بودند، حکم اخراج داده است. 

پیمانکاران مایکروسافت حقوقی که کارگران طلبکار بودند را باوجود سازماندهی اعتراضات ندادند و کار را به جایی رساندند که کارگران این مجموعه شکایت کنند. کارگران ادعا می‌کنند که این شرکت همچنین به طور غیرقانونی از پرسنل خواسته است تا قراردادهایی را امضا کنند که در آن قید شده پیمانکاران از مایکروسافت مستقل هستند، در حالی که آن‌ها بازوی خود شرکت مایکروسافت محسوب می‌شوند. 

پیش از این نیز در زمینه شرکت‌های اقماری و پیمانکاری، کارکنان بخش فنی در بخش تولید و تست بازی و همچنین سایر محصولات برون‌سپاری شده الکترونیکی، مایکروسافت بخش زیادی از نیروهای خود را تعدیل کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز