خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری: ده میلیون تومان برای سقف معافیت مالیاتی کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۷۲

با تعیین ده میلیون تومان به عنوان سقف معافیت مالیات بر حقوق، فعالان کارگری آن را ناعادلانه می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفندماه) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با معافیت مالیاتی برای حقوق ماهانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان موافقت کردند.

نادر مرادی (فعال کارگری) با بیان اینکه ده میلیون تومان نیز برای سقف معافیت مالیاتی ناکافی‌ست؛ گفت: حداقل سبد معیشت کارگران امروز ۱۸ میلیون تومان است؛ چطور حقوق بگیری که ده میلیون تومان دستمزد ماهانه دارد باید مالیات بدهد؟

او تاکید می‌کند: ده میلیون تومان نصف هزینه‌های زندگی خانوار در کلانشهرها و پایتخت نیست؛ سوال اینجاست که چرا مالیات خودروهای لوکس بالای سه هزار میلیارد تومان، فقط یک درصد است و بر خانه‌های خالی مالیات نمی‌بندند اما از کارگران و کارمندان مالیات می‌گیرند؛ آنهم کارگران و کارمندانی که با دستمزد خود نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را اداره کنند.

به گفته این فعال کارگری، نظام مالیاتی کشور ناعادلانه است و بیش از ۵۰ یا حتی ۶۰ درصد درآمدهای مالیاتی دولت را مزدبگیران تامین می‌کنند؛ در حالیکه صاحبان سرمایه‌ها و دلالان از پرداخت سهم بیت‌المال به شیوه‌های مختلف فرار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز