خبرگزاری کار ایران

شبکه سازمان یافته قاچاق ارز و سوخت در کرمانشاه منهدم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۴۴

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز و سوخت در استان توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهرام کرمی اظهارکرد: با اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه استان طی چندماه گذشته یک شبکه سازمان یافته اخلال در نظام ارزی وسوخت کشور شناسایی و مورد رصد قرار گرفت. 

وی در این رابطه توضیح داد: این شبکه سازمان یافته در شهرستان های مرزی استان اقدام به قاچاق سوخت یارانه ای کشور به میزان چندین میلیون لیتر کرده و از مرزهای رسمی استان آن را به عراق قاچاق می کرد. 

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای اصلی این شبکه  اقدام به خرید و فروش، دلالی و قاچاق همزمان ارز و سوخت در استان خصوصا در شهرستان های مرزی استان می کرد، پس از شناسایی و رصد سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به اقدامات این شبکه سازمان یافته برای اخلال در نظام ارزی کشور، افزود: اعضای این شبکه طی چهار سال گذشته به صورت مستمر بیش از میلیارد ها تومان انواع ارز اعم از دلار و دینار را در استان خریداری کرده و به صورت غیرقانونی وارد شبکه دلالی ارز و سوخت می کردند که این اقدام آنها باعث ایجاد نوسان در قیمت ارز و عدم ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور می شد.

وی اضافه کرد: این شبکه سازمان یافته در بازارچه های مرزی استان ارز حاصل از صادرات و نیز ارز حاصل از قاچاق سوخت را به صورت هدفمند جمع آوری کرده و طی یک اقدام پیچیده و غیرقانونی از چرخه ارز کشور خارج و به کشورهای همسایه قاچاق می کردند. 

دادستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین این شبکه سازمان یافته در طول فعالیت خود مقادیری ایران چک را از سطح شهرستان های استان و بانک ها جمع آوری کرده و به صورت هدفمند به جهت اخلال در نظام اقتصادی از کشور خارج می کرد. 

وی با بیان اینکه مقادیر زیادی انواع ارز از این شبکه کشف و ضبط شده است، گفت: در همین راستا تعداد پنج نفر از سرشبکه های اصلی این شبکه سازمان یافته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و پرونده  آنها در حال رسیدگی است. 

کرمی در پایان بااشاره به نوسانات ارزی این روزها در کشور، اعلام کرد: به کسانی که در استان در تلاشند در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کنند، هشدار می دهیم که برخورد دستگاه قضایی با آنها بسیار عبرت آموز و سخت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز