خبرگزاری کار ایران

نماینده داراب و زرین‌دشت:

تناقضات آیین‌نامه‌های اجرایی دولت با قانون مجلس برطرف بشود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۷۴۵

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت مدیریت هدفمند جهت اجرایی شدن قوانین مجلس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری گفت: اجرای درست قانون از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه در برخی از مواقع آیین‌نامه‌های دولتی با نص صریح قانون تناقضاتی دارد و این مسئله نباید بلاتکلیف بماند.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس  با تاکید بر اینکه بایستی مسیر توسعه کشور در راستای اهداف شهدای والامقام این مرز و بوم باشد، مطرح کرد: قرارگیری در مسیر اهداف شهداء و تحقق اهداف و آرمان‌های این عزیزان نیازمندان عزم جدی و انسجام ملی است تا بتوان کشور را در مسیر مناسبی به منظور توسعه هدفمند حرکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه حفظ ارزش‌ها باید در تمامی برنامه‌ریزی‌های قوای سه‌گانه و نهادهای انقلابی لحاظ بشود، افزود: به منظور تکریم مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین ایثارگران بایستی قوانین و مقررات کارآمد و تأثیرگذاری نسبت به شأن و جایگاه این جامعه ارزشی وضع بشود.

عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حفظ و ارتقای جایگاه اجتماعی خانواده‌های شهداء و ایثارگر ضرورت دارد، ادامه داد: بایستی با قانون مناسب و بودجه‌ و اعتبارات لازم بتوانیم وضعیت اجتماعی این جامعه هدف را بهبود ببخشیم که در این راستا مجلس یازدهم در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه هر ساله کشور اهتمام جدی دارد.

وی ادامه داد: از مدیریت استان‌ها در زمینه جامعه ایثارگری انتظار داریم تمامی مشکلات و مسائل جاری را احصاء کنند و با راهکارهای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی اسلامی پیشنهاد کنند تا ما نمایندگان به عنوان وکیل ملت بتوانیم از حقوق اجتماعی این قشر ارزشی صیانت کنیم.

عسکری حل مشکلات مربوط به حوزه درمان و مسکن به عنوان یک نیاز اساسی را لازم برشمرد و اظهار داشت: مدیران اجرایی موظف هستند تا در اجرای قانون نسبت به خدمت‌رسانی به جامعه شهداء و ایثارگر، اولویت و دغدغه‌ داشته باشند که این موضوع در ادامه با نظارت جدی مجلس یازدهم در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه‌های جدی حاکمیت در ارتقای جایگاه اجتماعی کشور است که انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی مرتبط با حوزه فرهنگ نیز برنامه‌ریزی و اقدام جهادی می‌باشد تا بتوان از ایم موضوع در بسیاری از عرصه‌های مدیریتی بهره‌برداری فرهنگی داشته باشیم.

اصلاح قانون جامعه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران و بازنگری در سیاست‌ها و راهبردهای حمایتی مجلس و دولت در زمینه ارتقای جایگاه اجتماعی خانواده‌های شهداء و ایثارگر از دیگر محورهای اساسی نشست مجمع نمایندگان استان فارس با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بود که محمدجواد عسکری و سایر نمایندگان خانه ملت در رابطه با اهمیت آن نیز نقطه‌نظرات و راهکارهای اجرایی خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز