خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۵۷

دسر بیسکوییتی از جمله دسرهای شیرین و بسیار خوشمزه است که پایه بیسکوییت دارد و یک دسر بسیار آسان و مجلسی است.

به گزارش ایلنا، دسر‌ها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منو‌های خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسر بیسکوئیتی یکی از انواع خوشمزه و محبوب دسرهاست که شیر، آرد، نشاسته ذرت، پودر ژلاتین و... از مواد اصلی تشکیل دهنده این دسر به شمار می‌روند. دسر بیسکوئیتی به دلیل داشتن خامه، شیر و بیسکوییت از نظر غذایی بسیار کامل و مغذی است و به همین دلیل توصیه می‌شود که این دسر را بعد از خوردن غذا‌های چرب و سنگین مصرف نکنید. دسر بیسکوئیتی یک دسر شیک و مجلسی برای مهمانی و جشن‌هاست است که سرو آن همراه با چای و قهوه تجربه دلچسبی را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه این مطلب با طرز تهیه دسر بیسکوئیتی همراه با همه نکات و فوت و فن‌های مربوط به آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکوئیتی

شیر: ۱ لیتر

شکر: نصف لیوان

نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری

نسکافه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۱ بسته

بیسکوئیت پتی پور: ۲ بسته

شکلات یا پودر کاکائو برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

۱ ـ نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده‌ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می‌شود که در بخش‌هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همیشه از روش بن‌ماری استفاده کنید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. همچنین یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل ۴ ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه‌داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا ۶ ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

۲ ـ نکات مربوط به نشاسته ذرت

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر‌ها و غذا‌ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

۳ ـ نکات مربوط به بیسکوئیت

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

بیسکوییت پتی‌پور از جمله محصولاتی است که برای تهیه انواع دسر و چیز کیک از آن استفاده می‌شود و به دو صورت وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر می‌توانید به جای بیسکوییت پتی‌پور از بیسکوییت مادر و یا هر نوع بیسکوییت وانیلی ساده نیز استفاده کنید؛ همچنین برای زیباتر شدن دسر می‌توانید از دو نوع بیسکوئیت وانیلی و کاکائویی به صورت دو رنگ استفاده کنید.

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

طرز تهیه دسر بیسکوئیتی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا مواد خشک مانند آرد سفید، نشاسته ذرت، شکر، پودر نسکافه و پودر ژلاتین را با هم داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید؛ سپس شیر را کم کم به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا مواد حل شوند و حالت گلوله‌ای نداشته باشد.

۲ ـ قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد کم کم به جوش بیاید و به غلظت فرنی برسد. در این مرحله خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا خامه حل شود؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

۳ ـ یک ظرف مناسب را برای دسر انتخاب کنید و کف ظرف را یک لایه بیسکوئیت بچینید. حالا دو ملاقه از مایه آماده دسر را روی بیسکوئیت بریزید و دوباره یک لایه بیسکوئیت بچینید و از مایه دسر روی آن بریزید. این کار را تا سه لایه ادامه بدهید. لایه رویی دسر بهتر است مایه دسر باشد. دسر را به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از اینکه دسر را از یخچال خارج کردید، شکلات را روی دسر رنده کنید و یا پودر کاکائو را الک کنید. نوش جان.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز