خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

بهورز سنگ زیربنای بهداشت و سلامت کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۹۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بهورز، سنگ زیربنای بهداشت و سلامت کشور است و نظام شبکه که به برکت بزرگانی در کشور ایجاد شده، باعث افتخار ایران است بگونه‌ای که در دنیا نظام سلامت ایران با نام بهورز، عجین شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین فرشیدی در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان بهورزی و مراقبان سلامت نمونه کشوری که با حضور وزیر بهداشت در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بهورز از متن نظام سلامت است و سالهای سال کشورهای مختلف برای بازدید از کشورمان، از فعالیت‌های ارزشمند بهورزان بازدید کرده اند. یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است که بخشی از این دستاوردها مرهون تلاش و مجاهدت‌های بهورزان بوده است. 

وی افزود: ادغام آموزش در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. برای حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل جدید باید تربیت نیروی انسانی با نیازهای جامعه هماهنگ باشد. در حال حاضر شاهد تغییر الگوی بیماری‌های از واگیر به غیرواگیر نظیر سرطان‌ها هستیم که آنهم عمدتا به دلیل شیوه زندگی، کم تحرکی، تغذیه و استراحت ناکافی است در حالیکه در دوران گذشته بسیاری از بیماری‌های عفونی با واکسیناسیون، ریشه کن شده و یا در مرحله ریشه کنی قرار دارد. 

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بهورزان در دوران کرونا تلاش‌های فراوان و ارزشمندی داشتند، گفت: بهورزان اولین بخش درگیر در حوادث و بلایای طبیعی هستند که اعتماد مردم نیز به این عزیزان، بسیار بالا است بگونه‌ای که حتی برخی از مردم روستا برای مشورت به آن‌ها مراجعه می‌کنند. 

 فرشیدی با اشاره به آغاز اجرای پزشکی خانواده در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، یادآور شد: در پزشکی خانواده، هدف عمده ما مراقبت از جمعیت و پیشگیری و رصد جمعیت تحت پوشش است که این کار در خانه‌های بهداشت نیز به صورت مداوم در حال انجام است. 

وی ادامه داد: چندین سال است که دولت‌های مختلف صحبت از اجرای پزشکی خانواده می‌کردند اما این طرح مورد حمایت جدی دولت و مجلس است. آموزشگاه‌های بهورزی نقش بی‌بدیلی در تربیت بهورزان داشته‌اند و حالا با وجود مربیان با تجربه، باید سطح این آموزشگاه‌ها ارتقا یافته و در مسیر آموزش و برنامه‌های آموزشی پزشکی خانواده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز