خبرگزاری کار ایران

نویسنده فیلم سینمایی «کاپیتان» مطرح کرد؛

نمی‌خواستیم از وضعیت وخیم کاراکترها تصویری نشان دهیم/ ورود یک بازیگر فیلمنامه را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۰۲

امیرمحمد عبدی، نویسنده فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به دشواری‌های نگارش داستان این فیلم، از تغییر فیلمنامه پس از ورود یکی از بازیگران به پروژه خبر داد.

امیرمحمد عبدی نویسنده فیلم سینمایی «کاپیتان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به چالش‌های داستان‌پردازی در این اثر گفت: مشخصا وجود کودکان شیرین و بامزه از یک سو و داستانی با زمینه غم‌انگیز از سوی دیگر نیاز به یک مدیریت و ترسیم چارچوبی در اثر داشت تا روایت به بهترین شکل در مقابل دیدگان مخاطبین به تصویر کشیده شود. 

وی افزود: روایت حاوی داستانی با ماهیتی سخت و ناراحت کننده است و این قصه در بیمارستان ترسیم می‌شود. بیمارستانی که در آن برخی درمان و برخی نیز درمان نمی‌شوند. مشخصا این فضایی متاثر کننده بود که برای آن قانونی وضع کردیم تا بتوانیم فضای قصه و فیلم را کنترل کنیم. 

عبدی ادامه داد: در این قانون من با تهیه کننده و کارگردان به این جمع‌بندی رسیدم که هیچ گاه از وضعیت وخیم کاراکترها تصویری نشان داده نشود و بواسطه طراحی خاص فیلمنامه صرفا لحظاتی نمایش داده شود که کاراکترها در وضعیت خوبی هستند و صرفا با تکنیک‌های دیگر از بیماری آن‌ها و حال بدشان در لحظاتی دیگر آگاه شویم. به طور کل قصد ما نزدیک شدن به واقعیت نبود و نمی‌خواستیم در این فیلم به طور دقیق وضعیت بیماران سرطانی را به تصویر بکشیم چرا که اگر قرار بر این بود دست و پای ما بسته می‌شد و برای منطقی شدن فضا باید از خیلی از اتفاقات قصه چشم‌پوشی می‌کردیم.

نویسنده فیلم سینمایی «کاپیتان» خاطرنشان کرد: ما در نگارش فیلمنامه از ابتدا پیش‌بینی همه چیز را کرده بودیم و موردی وجود نداشت که ما را غافلگیر کند جز یک مورد که باعث شد تا قسمت‌هایی به متن اثر اضافه شود و آن ورود بازیگری جدید به نام شایان بود. 

وی افزود: شایان دارمی پور، بازیگری خردسال با توانایی‌های زیاد است که مشخصا آینده‌ای درخشان دارد و هنگامی که به پروژه «کاپیتان» اضافه شد، شیرینی و لهجه جنوبی زیبای او سبب شد تا در قسمت‌هایی از او به شکلی ویژه‌تر استفاده شود و همین مسئله موجب تغییراتی اندک در فیلمنامه اولیه شد.

عبدی تصریح کرد: از سوی دیگر در ابتدای نگارش فیلمنامه نقاط مبهم متعددی وجود داشت که با هم فکری توانستیم این ابهامات را برطرف کرده و در متن به آن چه مدنظرم بود، برسیم. 

این فیلمنامه‌نویس توضیح داد: آن چه من به شخصه از آن در نگارش این فیلم استفاده زیادی کردم، تجربیات شخصی خود در دوران کودکی بود و احساسات زیادی را در خاطر داشتم که در نگارش متن از آن احساسات و تجربیات استفاده کردم تا داستان قابل باور و قابل همذات پنداری باشد. 

خبرنگار: رضا پورحسین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز