خبرگزاری کار ایران

المنت لباسشویی سامسونگ _ هرمس پارت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۵۷

ماشین لباسشویی کار شستشو لباس‌ها را برای ما بسیار ساده کرده است. به جای گذاشتن آن همه انرژی و زمان، حالا تنها کافی است لباس‌ها را داخل ماشین بریزید. یک دکمه را فشار داده و بعد همه چیز را به لباسشویی‌تان بسپارید. البته در کنار تمام این خوبی‌ها باید دردسرهای خرابی و تعمیرات را بپذیرید.

هر قطعه در ماشین لباسشویی شما وظیفه‌ای را بر عهده دارد. درست کار کردن تمام قطعات در کنار هم برای انجام درست عملیات شستشو ضروری است. یکی از موارد مهم در ماشین لباسشویی المنت آن است. بدون المنت دستگاه نمی‌تواند آب گرم تولید کرده و در نتیجه لباس‌ها خوب تمیز نخواهند شد. خراب شدن المنت و تعمیر آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد. برای رفع مشکلات مربوط به المنت لباسشویی سامسونگ می‌توانید با نمایندگی‌های این برند در شهر خود تماس بگیرید.

المنت در ماشین لباسشویی چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد؟

المنت لباسشویی برای گرم کردن آب در این دستگاه استفاده می‌شود. در تمامی مدل‌ها و برندهایی که ماشین لباسشویی تولید می‌کنند تقریباً المنت‌های یکسانی به کار می‌روند. این قطعات در تمامی مدل‌ها از نظر ظاهر شباهت زیادی به هم داشته و فقط تفاوت در قدرت آن‌ها می‌باشد. باید بدانید در المنت‌های مورد استفاده در ماشین لباسشویی ما شاهد حرارت نقطه‌ای بسیار زیادی هستیم. عدم جذب این حرارت باعث ذوب شدن مسیر در داخل المنت می‌گردد. یعنی المنت شما می‌سوزد.

بیشترین دمایی که برای یک المنت قابل قبول است 250 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بیشتر شدن دما باعث سوختن و خرابی المنت خواهد شد. به همین دلیل است که در ماشین‌های لباسشویی المنت را همیشه طوری قرار می‌دهند که داخل آب جای گرفته باشد. زیرا دمای آب نمی‌تواند از 100 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود و در نتیجه دمای المنت نیز بالا نخواهد رفت. اگر دما از این حد زیادتر شود آب بخار خواهد شد. در صورتی که فکر می‌کنید المنت لباسشویی سامسونگ نیاز به بررسی دارد با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

المنت لباسشویی سامسونگ چه مدل‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

المنت‌ها از نظر ظاهری شبیه یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی را در اندازه و نوع سیم و نحوه استفاده از نگه‌دارنده‌ها در آن‌ها می‌توان دید. در اغلب موارد بیشترین ماده سازنده المنت لباسشویی سامسونگ نیکروم می‌باشد. نیکروم به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل جریان الکتریکی دارد انتخاب شده است. زمانی که نیکروم روی المنت برای دفعه اول گرما می‌بینید لایه‌ای از اکسید کروم روی آن تشکیل می‌گردد. این لایه مانعی برای شکستن یا سوختن بخش‌های داخلی خواهد بود.

در کل در ماشین‌های لباسشویی یا از المنت سرامیکی استفاده می‌کنیم و یا المنت میله‌ای. المنت‌های میله‌ای می‌توانند به روش تابشی گرما را منتقل سازند. از این نوع المنت در بسیاری از وسایل الکتریکی استفاده می‌شود. اما المنت‌های سرامیکی دارای یک عایق از جنس سرامیک هستند. این عایق مانع از چسبیدن املاح موجود در آب به المنت شده و در نتیجه طول عمر آن را افزایش خواهد داد. اگر نمی‌دانید برای المنت لباسشویی سامسونگ باید چه مدلی را انتخاب کنید از متخصصین این کار راهنمایی بگیرید.

المنت لباسشویی سامسونگ _ هرمس پارت

المنت لباسشویی شما در کجای دستگاه جای گرفته است

المنت لباسشویی سامسونگ نقش مهمی را در گرم کردن آب برای انجام عملیات شستشو بر عهده دارد. اگر می‌دانید مخزن یا چلیک ماشین لباسشویی شما کجاست به راحتی می‌توانید المنت آن را پیدا کنید. المنت در زیر این قطعه جای گرفته است. برای اینکه المنت لباسشویی آب‌بندی شود بین دو صفحه فلزی یک لاستیک بسیار فشرده قرار داده‌اند. باید توجه داشته باشید هرگز بدون وصل بودن جریان آب ماشین لباسشویی را روشن نکنید. چرا که شاهد سوختن المنت خواهید بود. برای تعویض المنت لباسشویی سامسونگ با نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرید.

چه نشانه‌هایی خبر از خرابی المنت ماشین لباسشویی دارند؟

خراب شدن المنت لباسشویی سامسونگ نشانه‌هایی را همراه خواهد داشت. بی‌توجهی به این موارد می‌تواند مشکل را بدتر و خسارات وارده را سنگین‌تر کند. اولین علامتی که می‌تواند مربوط به خرابی المنت باشد قطع شدن برق اصلی یا پریدن فیوز است. مورد دیگری که در صورت نمودار شدن آن باید المنت چک گردد کد خطا گرم شدن آب لباسشویی می‌باشد. اگر کد خطایی را روی دستگاه خود دیدید که مربوط به مشکلی در گرم شدن آب بود بد نیست نگاهی به المنت دستگاه بیندازید. زیرا این قطعه در تولید حرارت برای آب نقش مهمی را ایفا می‌کند.

همچنین به یاد داشته باشید در صورت فعال نشدن برنامه شستشو ممکن است ایراد از سمت المنت لباسشویی سامسونگ باشد. یعنی شما دستگاه را به برق زده و برنامه شستشو دلخواه را انتخاب می‌کنید. اما ماشین لباسشویی کاری انجام نداده و متوقف شده است. در صورتی که به خرابی و ایراد در المنت شک داشتید برای بررسی دقیق از کارشناسان هرمس پارت کمک بخواهید.

تست المنت لباسشویی سامسونگ

می‌توانید برای اطمینان از درست بودن المنت لباسشویی سامسونگ آن را به کمک یک اهم‌متر تست کنید. در المنت از یک مقاومت نیمه هادی استفاده شده است. اگر این قطعه سالم باشد عدد مقاومت باید چیزی بین 100 تا 200 اهم را نشان دهد. نمایش دادن مقدار بی‌نهایت در اهم‌متر خبر از خرابی المنت شما خواهد داشت. همچنین در صورت وجود اتصال بدنه در المنت باید آن را عوض کنید.

المنت لباسشویی سامسونگ _ هرمس پارت

تعویض المنت در ماشین لباسشویی

برای تعویض المنت لباسشویی سامسونگ بهتر است از افراد متخصص در این کار کمک بخواهید. اما اگر خودتان می‌خواهید تعمیرات را انجام دهید حتماً ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید. در قدم بعدی باید جای پودر و کنترل پنل را بیرون بیاورید. با باز کردن پیچ‌ها پنل به سادگی جدا خواهد شد. بعد از خارج کردن این دو قسمت لازم است درب ماشین لباسشویی را بیرون بیاورید. حالا به المنت لباسشویی دسترسی خواهید داشت. المنت زیر دیگ قرار گرفته است.

با کمی فشار ترموستات را از المنت قدیمی خارج نموده و آن را در المنت جدید جایگزین نمایید. برای اینکه المنت راحت‌تر در جای خود برود می‌توانید کمی مایع ظرفشویی روی آن بمالید. وقتی المنت درست در جای خود قرار گرفت پیچ‌های آن را ببندید. مطمئن شوید خوب محکم شده باشد. بعد از این کار نوبت وصل کردن سیم‌ها می‌رسد. مانند همان المنت قدیمی سیم‌ها را متصل نمایید. دستگاه را روشن کرده و ببینید مشکل شما رفع شده است یا نه.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز