خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان:

۸۳ درصد جمعیت کرمانشاه از آب سالم برخوردار هستند/ در دست اجرا بودن ۳ سد در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۴۶

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۸۳ درصد جمعیت استان دارای آب سالم، بهداشتی و پایدار هستند هر چند برخی از شهرها و روستاها علی‌رغم تحت پوشش بودن شرکت آب و فاضلاب و یا داشتن تأسیسات آبرسانی، با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز در جمع خبرنگاران در توضیح عملکرد وزارت نیرو در استان، اظهار کرد: در حوزه وزارت نیرو در استان خدمات متعددی از سوی شرکت‌های مختلف (شرکت برق منطقه‌ای، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع آب و فاضلاب، شرکت نیروگاه‌های غرب، نیروگاه حرارتی بیستون و مجتمع آریا آموزشی غرب) ارائه می‌شود.

وی تأمین آب و برق پایدار را به‌عنوان عمده‌ترین وظایف وزارت نیرو در استان عنوان کرد و افزود: در پیک تابستان امسال نسبت به سال گذشته، وزارت نیرو عملکرد خوبی را در استان کرمانشاه داشته است. 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه برق از شرایط مناسبی برخوردار هستیم، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۱۹ مشترک از سال گذشته به تعداد مشترکان برق در سطح استان اضافه شده که بیانگر رشد ۱.۷ درصدی است و در حال حاضر ۸۲۸ هزار و ۴۳۴ اشتراک برق در استان وجود دارد.

وی گفت: انرژی مصرفی مشترکان علی‌رغم اینکه با ۱۰.۳ درصد افزایش به ۴ میلیون ۳۴۷ هزار و ۴۶۸ مگاوات ساعت رسیده و پیک بار هم ۱۰۴ مگاوات افزایش را داشته و یک رشد ۱۲.۲ درصدی را در بحث بار داشتیم، اما خوشبختانه برق مناسب و پایداری برای شهروندان تأمین شده است.

دادوی اشاره به وضعیت در حوزه آب داشت و افزود: در تابستان اخیر بهره‌برداری از پروژه عظیم و اثرگذار خط انتقال ۷۳ کیلومتری و تصفیه‌خانه با ظرفیت اسمی ۲.۶۶ مترمکعب، آب اضطراری شهر کرمانشاه را داشتیم و توانستیم  وضعیت نرمالی را از همین طریق برای شهر ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت آب منطقه سه سد (کبوترلانه، قشلاق، شرفشاه) را در دست اجرا دارد که در آینده پروژه‌های بسیار اثرگذار در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب خواهند بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: طی یکی دو روز آینده آبرسانی به ۷۲ روستای استان در قالب ۲۰ پروژه افتتاح خواهد شد که ۳ هزار و ۴۷۰ خانوار شامل ۱۴ هزار نفر در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، صحنه، پاوه، سنقر، دالاهو، کنگاور و گیلانغرب به واسطه آن  از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۳ درصد جمعیت استان دارای آب سالم، بهداشتی و پایدار هستند هر چند برخی از شهرها و روستاها علی‌رغم تحت پوشش بودن شرکت آب و فاضلاب و یا داشتن تأسیسات آبرسانی، با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: در مجموع  ۹۳ درصد استان وضعیت آبی مناسبی دارند و ۷ درصد هم فاقد تأسیسات هستند که عمدتا شامل روستاهای کوچک با سکنه کم یا فصلی هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: براساس این تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌‌های آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان در ۸ شهرستان بر عهده قرارگاه نجف اشرف و ۶ شهرستان با همکاری سپاه استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز