خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر نیرو بر افزایش مبادله برق بین ایران و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۹۹

وزیر نیرو بر تلاش مشترک ایران و ترکمنستان برای افزایش حجم قرارداد مبادله برق در کنار توسعه همکاری‌ها در حوزه ساخت نیروگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه در جریان سفر به عشق‌آباد در دیدار با رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان با بیان اینکه یکی از راهبردهای دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است، گفت: دیدار روسای جمهور دو کشور در سال گذشته تاثیر مهمی بر توسعه روابط ایران و ترکمنستان گذاشته است.

وی با اشاره به رشد ۶۲ درصدی روابط اقتصادی دو کشور و روند مطلوب مذاکرات امروز (چهارشنبه) با رئیس‌جمهور و وزرای ترکمنستان اظهار داشت: تلاش می‌شود افزایش حجم قرارداد مبادله برق را در کنار توسعه همکاری‌ها در حوزه ساخت نیروگاه‌ها در دستورکار قرار دهیم.

رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار، هدف از همکاری‌های دوجانبه را پیشبرد و توسعه روابط و هماهنگی بیشتر دو کشور دانست و تصریح کرد: توسعه روابط دیپلماتیک عشق‌آباد و تهران برای مقامات ترکمنستان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به برقراری تعامل مثبت ایران و ترکمنستان در حوزه آب و انرژی، زمینه‌های همکاری‌های دو کشور را گسترده توصیف کرد. 

وزیر امور خارجه ترکمنستان رشد مراودات اقتصادی دو کشور را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: این مراودات تا پنج میلیارد دلار هم قابل افزایش است.

در این دیدار دو طرف همچنین بر توسعه روابط، تمدید تفاهمنامه‌های همکاری و افزایش ظرفیت مبادله برق تاکید و درمورد همکاری‌ های مشترک در حوزه آب تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز