خبرگزاری کار ایران

5 روش گرمایش ارزان گلخانه【کم مصرف ترین ها】یوتاب!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۷۶۳

گرمایش گلخانه در فصول سرد سال اولین و مهم ترین کاریست که برای تامین آن باید اقدام کرد. از این رو انتخاب بهترین تجهیزات برای تامین گرما برای گلخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم 5 روش گرمایش ارزان گلخانه را برای شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

گرمایش گلخانه با استفاده از هیتر تابشی

اولین روشی که در این لیست میتوان به آن اشاره کرد، هیتر تابشی است. هیتر تابشی علاوه بر داشتن گرمای یکنواخت، مصرف سوخت کمتری را نیز دارا بوده و راندمان گرمایش بالایی دارد. از مزیت ها مهم هیترهای تابشی این است برای گرمایش محیط ار روش انتقال هوا استفاده نمیکند و همه گرمای تولید شده خود را مانند نور خورشید و بدون کوچک ترین حرکت هوا، به سمت سطح گلخانه می تابد.

 این نوع گرمایش موجب می شود که در صورت وجود آفت یا بیماری در بخشی از گیاهان گلخانه، آن بیماری به از طریق هوا به بخش ها و گیاهان دیگر منتقل نشود. همچنین در زمان استفاده از هیتر های دمنده چون هوای گرم باعث گرم شدن محیط گلخانه می شود، با باز  شدن درب گلخانه هوای گرم به راحتی خارج شده و هوا خنک می شود.

در تامین گرمایش گلخانه ها، هیتر تابشی های سقفی از روش های گرمایش تابشی همانند نور خورشید، گرما را به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اجسام منتقل کرده و آن ها را گرم می نماید. سیستم گرمایشی تابشی(که به آن هیترهای گرماتاب نیز می گویند) از طریق احتراق سوخت بوده و انرژی استخراج شده حاصل از آن به لوله های آلومینایز و با دمای بالا انتقال داده و امواج تابشی گرمای مادون قرمز به صورت یکسان و کنترل شده به فضای آن محیط پخش شده و آنجا را گرم می کند. این هیترها علاوه بر گلخانه ها و فضاهای صنعتی به عنوان هیتر فضای باز نیز کاربرد دارند

از سایر مزایای هیتر تابشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ایجاد گردش هوا در محیط گلخانه
  • تولید گرمای کاملا پاک در نوع برقی
  • گرمای یکنواخت  در تمامی قسمت های گلخانه
  • گرمایش سریع
  • بدون نیاز به تاسیسات گران قیمت
  • قابل استفاده از گلخانه های کوچک ، متوسط و بزرگ

گرمایش گلخانه با کوره هوای گرم

 این نوع سیستم گرمایش با استفاده از گاز شهری و گازوئیل گرمای مورد نیاز را تامین میکند. با توجه به ارزان بودن این سوخت ها، هزینه ماهانه گرمایش گلخانه کمتر خواهد بود. در داخل این سیستم گرمایشی، کوره های استیل و لوله های حرارتی کار گذاشته شده تا حرارت تولیدی توسط مشعل را در داخل کوره و کویل ها به گردش در آورده و در نهایت دود و آلاینده ها را از طریق لوله به بیرون از گلخانه هدایت کند. در پشت کوره و کویل ها ، فن های بسیار پرقدرت قرار دارد که با دمیدن هوای سرد، آن را به هوای گرم تبدیل کرده و به سمت قسمت های داخلی گلخانه هدایت خواهد کرد.

گرمایش گلخانه با یونیت هیتر

این نوع سیستم گرمایشی در دو نوع آب گرم و بخار با ظرفیت های متفاوت به صورت سقفی، دیواری و صنعتی تولید می شود. از یونیت هیتر ها در مکان هایی که دارای موتور خانه مرکزی می باشند می توان استفاده نمود. تامین آب گرم کویل یونیت هیتر ها از موتور خانه می باشد که توسط لوله کشی به این دستگاه منتقل می گردد.

5 روش گرمایش ارزان گلخانه【کم مصرف ترین ها】یوتاب!

از مزایای یونت هیتر ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • تولید گرمای کاملا پاک و بدون آلاینده
  • احتمال خطر آفرینی بسیار پایین
  • امکان تهویه مطبوع و جلوگیری از ورود هوای سرد

از معایب گرم کردن گلخانه با یونیت هیتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالای تجهیزاتی مانند یونیت هیتر و بویلر
  • نیاز به لوله کشی سراسری
  • تعمیر و سرویس دهی مشکل

گرمایش گلخانه با جت هیتر

جت هیتر دستگاهی است که انرژی گرمایی مورد نیاز برای محیط های مختلف را تامین کرده و این کار را بر اساس فرایند داغ شده المنت ها انجام می دهد. جت هیتر ها انواع مختلفی دارند، یک نوع آن برقی بوده نوع دیگر با گازوئیل کار می کند.

در جت هیتر برقی المنت هایی که داخل هیتر تعبیه شده اند، شروع به گرم شدن کرده و بر اثر گرم آنها گرما هم تولید خواهد شد. در مرحله بعد به وسیله فن هایی که در پشت هیتر تعبیه شده اند، جریان هوای سرد وارد محفظه دستگاه می شود و بعد از عبور کردن از جلوی المنت ها هوای مذکور گرم شده و به محیط بیرون هم گرما می بخشد.

در  هیتر گازوئیلی هم  گازوئیل به عنوان یک منبع سوخت و تولید کننده انرژی شروع به سوختن کرده و کوره را گرم می نماید. بعد از اینکه کوره گرم شد، فنی که داخل دستگاه تعبیه شده است، شروع به کار می کند و دقیقا مانند نوع برقی هوای سرد بیرون را به داخل کشیده و بعد از گرم کردن، آن را به بیرون و فضای سالن هدایت خواهد کرد.

از مزایای جت هیتر میتوان یه موارد زیر اشاره نمود:

  • راندمان حرارتی بالا (در هیترهای برقی راندمان 100 درصد)
  • مناسب برای گلخانه های متوسط و بزرگ
  • نصب و سرویس آسان
  • بدون نیاز به تاسیسات سنگین

از معایب جت هیتر در گرمایش گلخانه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تولید گازهای آلاینده در جت هیترهای بدون دودکش 
  • احتمال آتش سوزی در صورت استفاده از جت هیترهای گازی غیر استاندارد

گرمایش گلخانه با سیستم گرمایش از کف

در این روش ، گرمایی بسیار پاک و مطلوب تولید خواهد شد و به دلیل گرم کردن خاک ، به گرم شدن ریشه گیاهان و رشد بهتر آنها کمک خواهد کرد. جهت راه اندازی سیستم گرمایش از کف گلخانه باید لوله هایی از جنس گالوانیزه ضد زنگ را در زیر خاک به صورت مارپیچی نصب کرد و توسط موتورخانه یا همان بویلر، آب داغ را به داخل لوله ها هدایت کرد.

5 روش گرمایش ارزان گلخانه【کم مصرف ترین ها】یوتاب!

از مزایا  و معایب گرمایش از کف گلخانه میتوان موارد زیر را نام برد.

  • تولید گرمای کاملا پاک و بدون آلایندگی
  • گرمایش یکنواخت و همزمان تمامی قسمت های گلخانه
  • مناسب برای گلخانه های کوچک تا بزرگ و صنعتی
  • هزینه تاسیسات بالا
  • نگهداری مشکل و هزینه بر
  • قطع شدن کل گرمایش گلخانه در صورت معیوب شدن لوله (در صورت جدا نبودن مسیرهای آب )
  • در گلخانه هایی با ارتفاع زیاد گرمای کافی ایجاد نخواهد شد.

بهترین سیستم گرمایش گلخانه کدام است؟

با بررسی مطالب اشاره شده در بالا به این نتیجه میرسیم که بهترین سیستم گرمایش گلخانه استفاده از سیستم های هیتر تابشی است. این سیستم ها با ایجاد گرمای مورد نیاز گلخانه و عدم ایجاد گردش هوا میتواند از گسترش هر نوع آفت و بیماری در گیاهان جلوگیری کند. همپنین به جای گرم کردن کل محیط، همانند تابش خورشید فقط گیاهان و اجسام را گرم میکند و تا 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی میکند.

بهترین هیترهای تابشی را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت یوتاب صاحب امتیاز ثبت اختراع هیترهای تابشی مبدل دار ترموستاتیک با 30 تا 40 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به هیترهای موجود در بازار است. هیتر های تابشی یوتاب علاوه بر مصرف کمتر، تا 80 درصد صدای کمتری را نسبت هیتر های مشابه تولید میکنند.

5 روش گرمایش ارزان گلخانه【کم مصرف ترین ها】یوتاب!

برای خرید و یا مشاوره میتوانید با تیم پشتیبانی یوتاب با شماره های 32754159-044 و 91018021-021 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت یوتاب به آدرس www.utaabco.ir مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز