خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ملی سنجش بینایی کودکان تبریزی در فرهنگسرای الغدیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۷۲

برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان و عوارض ناشی از آن در بزرگسالی طرح ملی غربالگری تنبلی چشم در فرهنگسرای الغدیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از امور ارتباطات و روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، در جهت پیشگیری از تنبلی چشم کودکان و عوارض ناشی از آن در بزرگسالی طرح ملی غربالگری تنبلی چشم سه‌شنبه هشتم آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار می‌شود.

طلایی‌ترین دوران برای سنجش بینایی کودکان سنین ۳ تا ۶ سالگی است و کنترل نکردن بیماری‌های چشمی در دوران کودکی توسط والدین و ضعف سیستم بینایی شامل دور بینی و نزدیک بینی سبب تکامل ناقص سیستم بصری فرد می‌شود.

کودکانی که در مرحله اول معاینه، مشکوک شناسایی شوند به سطح دوم یعنی بینایی سنجی و در نهایت به متخصصان چشم ارجاع داده می‌شوند.

 تست بینایی سنجی به معنی سنجش و اندازه‌گیری دید و بینایی است که برای معاینه و بررسی کامل ساختمان چشم، تشخیص بیماری های چشم و گرفتن انواع تست‌های ویژه مانند تست میدان بینایی، توپوگرافی قرنیه، تست دید عمق و تست دیدرنگ و ... چارت بینایی سنجی کاربرد ویژه ای دارد. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از عوارض کم‌بینایی و نابینایی ناشی از تنبلی چشم در بزرگسالی و کاهش هزینه‌های درمانی در سطوح اولیه بیماری است. اجرای این طرح نقش بسیار موثری در جلوگیری از تنبلی چشم،‌ کم‌بینایی، نابینایی و انحراف چشم کودکان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز