خبرگزاری کار ایران

بند سنگی ملاتی واشیان پلدختر کلنگ‌زنی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۳۸

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی بند سنگی ملاتی واشیان پلدختر استان لرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایلنا، شیرزاد نجفی در آیین کلنگ زنی این سد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه آبخیزداری واشیان شامل احداث بند سنگی ملاتی و خشکه چین با حجم ۶ هزار متر مکعب است که با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

وی هدف از احداث این بند را جلوگیری از سیلاب، تقویت آب‌های زیرزمینی، تقویت چاه ها و... عنوان کرد و افزود: اهمیت کارهای آبخیزداری بایستی در مجلس جزء برنامه های اساسی باشد چرا که اگر خشکسالی استمرار یابد قطعا لرستان با بحران خیلی شدید کم آبی مواجه خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان در کل، اعتبارات را ملی، توازان استان و استانی بیان کرد و با ابراز نگرانی تصریح کرد: عمده اعتبارات از محل توازن است اما متاسفانه این نوع اعتبار به شهرستان پلدختر با وجود محرومیت‌هایی که دارد تعلق نمی‌گیرد که بایستی این مشکل رفع شود تا بهتر بتوان به مردم شریف پلدختر خدمت کرد.

نجفی به گزارش سازمان ملل که بیان کرده در سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۷ کشور با مشکل خشکسالی مواجه می شوند و متاسفانه ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست اشاره کرد و اظهار کرد: از کاظمی و سایر نمایندگان استان تقاضا دارم که طی جلسه‌ایی با نمایندگان حوزه زاگرس، همه با هم لایحه آبخیزداری را در صحن مجلس تائید کنند چرا که آبخیزداری خود می‌تواند به رفع خشکسالی کمک شایانی کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان خاطرنشان کرد: از مبلغ ۳۳ میلیارد تومان آبخیزداری، ۱۰ میلیارد به پلدختر اختصاص داده‌ایم که امیدوارم با رفع مشکل اعتبار توازن پلدختر، در آینده نیز بتوان از محل اعتبارات توازن به این شهرستان اعتبارات بیشتری اختصاص داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز