خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

بخشی از جنگل‌های زاگرس از بین رفته است/ خسارت ریزگردها به جنگل‌های بلوط

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۸۵

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: خسارت ریزگردها به جنگل‌های بلوط کشور بخشی از جنگل‌های زاگرس را از بین برده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن نامی در جلسه شورای اداری پلدختر با اشاره به وجود ریزگردها در کشور اظهار کرد: برخی کشورهای همسایه با بستن سرشاخه‌های رودخانه‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده‌اند هر چند ما به طور مستقیم از آب این رودخانه بهره‌ای نمی‌بریم اما بستن آنها سالانه میلیاردها تومان به کشور خسارت وارد می‌کند.

وی به وجود هشت کانون ریزگرد در کشور عراق، چهار کانون در عربستان، یک کانون در کویت، یک کانون در اردن و یک کانون در سوریه اشاره کرد و گفت: ما از هشت کانون  ریزگردی که در کشور عراق قرار دارد تاثیر پذیر هستیم و میلیاردها دلار به اقتصاد کشور ما آسیب وارد می‌کنند. احتمال دارد در آینده این خسارات بیشتر شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه 64 سانحه انسانی و مخاطره طبیعی که در دنیا به وقوع پیوسته در کشور ما رخ داده است، اظهار داشت: سیلاب، زلزله، ریزگرد، آتش سوزی،  فرونشست‌ زمین، خشکسالی، سرمازدگی،  زمین لغزش و رانش زمین در کشور ما به وقوع پیوسته است.

نامی به تغییراتی که بشر در اقلیم جغرافیا و جو زمین ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: هر روز باید منتظر مخاطرات طبیعی بیشتر و بارندگی‌های بی موقع، نزول بارندگی زیاد و غیرقابل انتظار مثل توده مونسون و حتی زمین لرزه‌ را داشته باشیم .

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه بیش از دو سوم کشور ما بر روی گسل قرار دارد عنوان کرد: از بهمن سال 1400 تا اول مهرماه سال 1401 چهار هزار و 322 زمین لرزه در کشور به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به خسارت ریزگردها به جنگل‌های بلوط کشور تصریح کرد: بخشی از جنگل‌های زاگرس از بین رفته که باید ما بتوانیم این گنجینه عظیم را حفظ کنیم.

نامی با اشاره به زلزله بم و خسارات جانی و مالی آن افزود: ساخت و سازها باید با تفکر ساخت و نگاه مهندسی بهتر ساخته شود تا در زلزله‌ها خسارات کمتری را شاهد باشیم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه باید نگاه مان پیشگیرانه باشد عنوان کرد: در سفر به پلدختر مشکلات را مشاهده کردم و تلاش می‌کنیم با پیدا کردن راهکار و تزریق بودجه این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید از امکانات استانی و از ظرفیت بسیج و سپاه در اصلاح مسیر رودخانه کشکان استفاده شود گفت: تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که شرمنده مردم پلدختر نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز