خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۴۵۰ آزمایشگاه تشخیص سل در کشور

کد خبر : ۱۲۹۳۳۷

از ۴۵۰ آزمایشگاه تشخیص سل در کشور، تعداد آزمایشگاه‌ها ۳۹۶ مورد در زمینه اسمیر با دید مستقیم میکروب سل، ۴۶ مورد آزمایشگاه کشت، ۹ مورد آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل و یک آزمایشگاه ملی مرجع سل فعالیت دارند.

ایلنا: کار‌شناس آزمایشگاههای مرجع سلامت وزارت بهداشت، از فعالیت ۴۵۲ آزمایشگاه تشخیص بیماری سل در مراکز بهداشتی درمانی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، " مصطفی قلمی نوبر " گفت: از این تعداد آزمایشگاه‌ها ۳۹۶ مورد در زمینه اسمیر با دید مستقیم میکروب سل، ۴۶ مورد آزمایشگاه کشت، ۹ مورد آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل و یک آزمایشگاه ملی مرجع سل فعالیت دارند.

وی در ادامه هدف از برگزاری کارگاه آموزشی سل را ارتقای دانش شناسایی، استانداردسازی روش‌ها، کنترل کیفی و ایمنی در آزمایشگاه‌های سل استان عنوان کرد و افزود: امید است پس از برگزاری این دوره آموزشی شاهد ارتقاء بیش از پیش شناسایی و گزارش دهی موارد سل و عملکرد آزمایشگاه‌ها باشیم.

براساس این گزارش، مهم‌ترین محورهای مورد بحثدر این کارگاه آموزشی؛ اپیدمیولو‍ژی بیماری سل در جهان، ایران و استان، استانداردسازی و کنترل کیفی در آزمایشگاه سل، کلیات اصول ایمنی زیستی در آزمایشگاههای سل، معرفی پرونده بیماران مسلول و پایش درمان بیماران، سل مقاوم به درمان، نرم افزار آنلاین ثبت و آنالیز داده‌های بیماران مبتلا به سل، داروهای ترکیبی ضد سل، مدیریت خطر در حین انتقال نمونه و کار عملی در آزمایشگاه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز