خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع:

راهبرد ایران در مقابله با تهدیدات متکی بر دفاع همه جانبه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۳۹۹

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اعلام کرد: سازمان‌ها و مراکز تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با درک عمیق از تمامی تهدیدات و به ویژه تهدیدات نوین، همگام با سایر سازمان‌های نیروهای مسلح اقدامات پدافند غیرعامل را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

مسئله پدافند غیر عامل مسئله بسیار مهمی است و هر روزی که می‌گذرد بر اهمیت پدافند غیر عامل افزوده می‌شود.
حضرت امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)

راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مقابله قاطعانه با تهدیدات، متکی بر دفاع همه جانبه می‌باشد، لذا می‌بایست از تمامی مؤلفه‌های قدرت ملی در امر تأمین حداکثری منافع و امنیت ملی بهره برداری نمود.

پدافند غیر عامل به عنوان مکمل، از زمره بهترین روش‌های دفاعی است که کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم را تأمین نموده و تداوم فعالیت‌های ضروری و در نهایت پایداری ملی را به دنبال دارد.

در سیاست‌های کلی نظام نیز بر پدافند غیرعامل به عنوان مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری ها، ارتقا پایداری ملی، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد، تاکید شده است.

در این راستا نقش بی بدیل نیروهای مسلح در این حرکت پیش رونده و پیش برنده قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود. سازمان‌ها و مراکز تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با درک عمیق از تمامی تهدیدات و به ویژه تهدیدات نوین، اقدامات پدافند غیرعامل را سرلوحه کار خود قرار داده و با آمادگی و هوشیاری کامل، ضمن شناسایی، رصد و پایش تهدیدات و روند تغییرات آن‌ها، با تکیه بر اصول و ملاحظات مربوط، در جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل به عنوان بخشی از بدنه نیروهای مسلح اقدام نموده است.

بدین وسیله فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل را به تمامی همکاران محترم حوزه دفاعی و خصوصاً شبکه پدافند غیر عامل کشور تبریک عرض نموده و برای همه تلاش گران این عرصه که در حفظ و بقای زیرساخت‌ها و امنیت پایدار مراکز محوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای درنگ و سستی به خود راه نداده اند، آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. امید است با استعانت از خداوند متعال و تحت رهبری مقام معظم فرماندهی کل قوا، اقدامات اساسی در جهت نیل به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌ها تحقق یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز