خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره سراسری موسیقی مقامی فجر آذربایجان برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۲۹۱۷۹

این جشنواره با هدف. صیانت از موسیقی اصیل و غنی مقامی، شناسایی و معرفی چهره‌های شایسته و جوان. ایجاد روحیه نشاط و هنر دوستی در میان عموم شهروندان ایجاد زمینه آشنایی بیشتر مردم با موسیقی مقامی آذربایجانی برگزار خواهد شد.

ایلنا: به پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی مردم ایران و سی و هفتمین سالگرد قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، دومین جشنواره سراسری موسیقی مقامی فجر آذربایجان را برگزار می‌کند.
به گزارش ایلنا این جشنواره با هدف. صیانت از موسیقی اصیل و غنی مقامی، شناسایی و معرفی چهره‌های شایسته و جوان. ایجاد روحیه نشاط و هنر دوستی در میان عموم شهروندان ایجاد زمینه آشنایی بیشتر مردم با موسیقی مقامی آذربایجانی برگزار خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۲ بهمن ماه به دبیرخانه آن ارسال نمایند.
نتایج بازبینی جشنواره تا ۲۲ بهمن ماه اعلام و افتتاحیه آن ۲۹ بهمن سالجاری برگزار می‌شود.
این جشنواره از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برپا خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن‌های ۰۴۱۱۵۵۴۷۶۳۴ و ۰۴۱۱۵۵۶۴۰۸۹ ۰۴۱۱۵۵۴۷۹۶۲ آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان حضور در جشنواره است.
هرگونه اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره تنها از طریق پایگاه رسمی جشنواره به نشانیhttp: / / honar. tabriz. ir اعلام می‌شود و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات این پایگاه بر عهده متقاضیان است.
اختتامیه جشنواره دوم اسفندماه نیز برگزار خواهد شد.
جوایزخوانندگان برگزیده نیز عبارت است از نفراول: تندیس جشنواره لوح افتخار و جایزه نقدی معادل۴۰ میلیون ریال، نفردوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی معادل ۳۰ میلیون ریال، نفرسوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی معادل ۲۰ میلیون ریال و جوائز نوازندگان برگزیده جشنواره نیز شامل نفر اول: تندیس جشنواره لوح افتخار و جایزه نقدی معادل۱۵ میلیون ریال، نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی معادل ۱۰میلیون ریال و نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی معادل۷ میلیون ریال است.
همچننین تکنوازی شامل کلیه سازهای مربوط به موسیقی مقامی آذربایجان بوده ولی رقابت تنها دربین سه رشته تار، کمانچه و سازهای ضربی(ریتم) خواهد بود.
هیئت انتخاب جشنواره شامل صمد نیکنفس، خسرو سرتیپی، غلامرضا کریم‌زاده، علی بصارتی و احمد ستاری بوده و همچنین هئیت داوری متشکل از نعمت جوانشیر، ودود موذن‌زاده، خسرو سرتیپی، سعید میرزازاده، احمدستاری، آیدین شاطریان و ناصر عطاپور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز