خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در دیدار با سفیر ژاپن:

امیدواریم شاهد حضور و سرمایه گذاری ژاپن در کشورمان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۰

این سرمایه گذاری‌ها موجب تحکیم روابط دو کشور می‌شود.

ایلنا: استاندار خوزستان با سفیر ژاپن در ایران، در محل استانداری این استان دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مقتدایی ضمن خوشامدگویی به سفیر ژاپن مواضع آن کشور را در مقابل جمهوری اسلامی ایران عاقلانه خواند.
وی افزود: ما معتقدیم دیر یا زود تحریم‌ها برداشته می‌شود و امیدواریم شاهد حضور و سرمایه گذاری ژاپن در کشورمان باشیم. مقتدایی سپس به قابلیت‌های خوزستان در زمینه کشاورزی – نفت – گاز و آب برای سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری‌ها موجب تحکیم روابط دو کشور می‌شود.
سفیر ژاپن نیز در این دیدار از سفر خود به خوزستان اظهار خوشحالی کرد و گفت: ژاپن به روابط با ایران اهمیت می‌دهد.
وی افزود: نخست وزیر ژاپن در سفر رییس جمهور ایران به نیویورک با وی دیدار کرد و وزرای دو کشور مذاکراتی داشتند.
«هاندا» سپس گفت: روابط ژاپن با ایران در این منطقه به ۶۰ سال پیش بر می‌گردد، وقتی دولت انگلیس نفت ایران را تحریم کرده بود و کشور ژاپن با کشتی شومارو از ایران نفت خرید و به ژاپن حمل کرد در ژاپن کتابی درباره این ماجرا نوشته شده که نخست وزیر ژاپن این کتاب را خوانده است.
وی همچنین افزود: در سال ۱۹۷۰ پیش از انقلاب اسلامی ۴۰۰۰ نفر ژاپنی در پتروشیمی‌های بندر امام خمینی مشغول به کار بوده‌اند، ولی با شروع جنگ نتوانستیم همکاری‌ها را ادامه دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با برداشته شدن تحریم‌ها بدون هیچ محدودیتی همکاریهای دو کشور گسترش یابد.
گفتنی است در این دیدار فوموتو دبیر اول سفارت ژاپن در ایران و نیز مدیر کل سازمان آب خوزستان سفیر ژاپن را همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز