خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان:

دانش آموزان، اصلی ترین مخاطبان کتابخانه های عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۷۹

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، دانش آموزان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی هستند و این قشر در سال‌های اخیر از فضاهای غیررسمی بیشتر از فضاهای رسمی تأثیر می‌پذیرند و کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز غیردولتی ظرفیت تأثیرگذاری بر این قشر را دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضاخان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی دانش آموزان هستند، گفت: کودکان و نوجوانان در چند سال اخیر شرایط و اقتضائاتی پیدا کرده‌اند که از فضاهای غیررسمی بیشتر از فضاهای رسمی تأثیر می‌پذیرند و کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مرکز غیردولتی ظرفیت تأثیرگذاری بر این قشر را دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به تغییر رویکرد در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی افزود: کتابخانه‌های عمومی در رویکرد جدید تبدیل به باشگاه اجتماعی شده و مرکزی برای حضور تمامی اقشار مردم از کودکان  و نوجوانان تا مادران و پدران و کهن‌سالان خواهند بود.

وی ایجاد اتاق‌های مطالعه گروهی را خدمتی جدید در کتابخانه‌های عمومی مطرح و تأکید کرد: اتاق های مطالعه گروهی ظرفیتی برای حضور دانش‌آموزان و برنامه ریزی مطالعاتی برای این قشر است تا وضعیت تحصیلی دانش آموزان ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی را بخش کتب کمک آموزشی عنوان کرد و افزود: با توجه به قیمت بالای کتب کمک آموزشی و عدم توانایی مالی همه دانش‌آموزان، در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کتب کمک درسی در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی همچنین در پایان پیشنهاد داد که با مشارکت آموزش و پرورش مراکز مشاوره در تعدادی از کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان، با تأکید بر جایگاه کتابخانه‌های عمومی گفت: آموزش و پرورش استان زنجان تعدادی از مشاوران جهادی برای حضور در مناطق محروم سازماندهی کرده است که می‌توان از این مشاوران در کتابخانه‌های عمومی روستایی بهره برد.

علی اسماعیلی افزود: شبکه شاد در استان زنجان با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز امکان ارائه و معرفی برنامه‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی استان را داراست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تعدادی از کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های پژوهش‌سراهای آموزش و پرورش ارتقا یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز