خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری پاکستان و عمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۴۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی خبر داد و تاکید کرد: در شروع همکاری سه‌جانبه با پاکستان و عمان را برای مرکز امنیت دریایی را داشتیم و ارتباط مرکز امنیت دریایی با تمام مراکز دریایی جهانی برقرار شود که تمرکز ما بر روی اقیانوس هند است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر پنج ناو گروه در عمق اقیانوسی در حال ماموریت هستند که تامین امنیت کشتی‌های ایرانی در اولویت ماموریت آنها قرار دارد، گفت: در حال حاضر سه ناوشکن تمام ایرانی در پهنای اقیانوس حضور دارند که این افتخار بزرگی برای ایران و ایرانیان است و موجب سربلندی کشورمان می‌شود و نشانگر توانمندی جوانان ایرانی است. 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در پایان ماه جاری میزبان اجلاس ایونز در چابهار است، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس برعهده نیروی دریایی ارتش است و در سال گذشته، علاوه بر ریاست کمیته امنیت ریاست کمیته اقدامات بشردوستانه را هم برعهده داشتیم. همچنین امسال رزمایش مرکب را برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی خبر داد و تصریح کرد: در شروع همکاری سه‌جانبه با پاکستان و عمان را برای مرکز امنیت دریایی را داشتیم و ارتباط مرکز امنیت دریایی با تمام مراکز دریایی جهانی برقرار شود که تمرکز ما بر روی اقیانوس هند است. 

ایرانی با انتقاد از نگاه مجلس و دولت به مسئله دریا و اهمیت آن خاطرنشان کرد: در مجلس و دولت آنگونه که باید به بحث و موضوعات دریا نگاه نمی‌شود. در حال حاضر، بنادر منطقه جاسک در فقر کامل حوزه دریا است و باید برای ایجاد بنادر راهبردی در این منطقه تمرکز شود.

وی با بیان اینکه بنادر مکران و جاسک باید از محرومیت خارج شوند، ابراز داشت: فرمان فرمانده کل قوا باید درباره بنادر راهبردی جاسک و مکران محقق شود. برای تحقق این فرمان باید نگاه به مسئله دریا را تغییر. دهیم. 

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، این فرصت طلایی که در اختیار کشورمان قرار دارد که هم دریا، هم کرانه، هم پس‌کرانه و هم پساپس‌کرانه را در اختیار داریم که نصیب کمتر کشوری است و باید حداکثر استفاده از آن را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز