خبرگزاری کار ایران

راهنمای دریافت ویزای اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۴۳

اسپانیا از کشورهای توسعه یافته است که به دلیل تولید ناخالص داخلی بالا بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و کیفیت زندگی در بالا است. از همین رو تعداد زیادی متقاضی از کشورهای مختلف با اهداف گوناگون به اسپانیا سفر می کنند؛ برای رفتن به این کشور نیاز به دریافت ویزا است.

 برای اخذ ویزای اسپانیا باید متقاضیان واجد شرایط بوده و مدارک و اسناد مورد نیاز را آماده کنند. در این مقاله راهنمای دریافت ویزای اسپانیا را ارائه می دهیم تا با مطالعه آن نسبت به فرآیند اخذ ویزای این کشور آگاهی بیشتری کسب کنید.

انواع ویزای اسپانیا

انتخاب نوع درست ویزا از مهم ترین موارد در هنگام سفر به یک کشور خارجی است. ویزای هر کشور توسط کنسولگری و سفارت کشورها در کشور مبدا صادر می شود و با توجه به ماهیت سفر و دیگر شرایط می تواند با محدودیت هایی همراه باشد. چهار نوع ویزا برای دریافت ویزای کشورهای عضو شینگن وجود دارد؛

1.ویزای نوع  A : مسافران با داشتن این نوع ویزای اسپانیا می توانند از طریق حمل و نقل هوایی به منطقه بین المللی شینگن سفر کنند ولی نمی توانند از فرودگاه خارج شوند.

2.ویزای نوع : B با استفاده از این ویزا مسافران می توانند به صورت زمینی یا هوایی از کشورهای حوزه شینگن عبور کنند. این ویزا به مدت 5 روز معتبر است.

3.ویزای نوع C : در صورتی که مسافری این نوع ویزا را داشته باشد می تواند با توجه به مدت اعتبار ویزا در منطقه شینگن اقامت کند. این ویزا کوتاه مدت بوده و بسته به هدف مسافران به سه شکل ویزای یک بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود صادر می شود.

4.ویزای نوع  D : این نوع ویزا برای متقاضیانی که قصد تحصیل، کار یا اقامت دائم در اسپانیا را دارند، صادر می شود. فرد درخواست کننده ویزای نوع D باید شرایط ویژه ای داشته باشد تا بتواند این نوع ویزا را دریافت کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا اسپانیا

برای اخذ ویزای اسپانیا سفارت همه کشورهای عضو شینگن مدارک و اسناد خاصی را درخواست می کنند که تقریبا یکسان هستند.

  1. فرم تکمیل شده درخواست ویزای اسپانیا
  2. دو قطعه عکس که در سه ماه اخیر گرفته شده و مطابق با استانداردهای سفارت باشد.
  3. پاسپورت معتبری که مدت اعتبار آن سه بیشتر از پایان تاریخ ویزا باشد.
  4. برنامه سفر متقاضی که شامل تاریخ و مشخصات پرواز ورود و خروج به حوزه شنگن است.
  5. بیمه مسافرتی با حداقل پوشش 30.000 یورو
  6. اثبات محل سکونت با ارائه پرینت رزرو هتل یا خوابگاه، قرارداد اجاره و یا دعوتنامه از شخص میزبان در اسپانیا
  7. رسید پرداخت هزینه ویزای اسپانیا
  8. ارائه نامه پذیرش دانشگاه برای دریافت ویزاهای تحصیلی
  9. نامه پیشنهاد شغلی و استخدام جهت اخذ ویزاهای کاری
  10. تمکن مالی شامل رسید حساب بانکی برای 3 ماه اخیر یا نامه حمایتی

نکته مهم: علاوه بر مدارک گفته شده، سفارت خانه اسپانیا بر اساس اشتغال متقاضی و نوع ویزای درخواست شده مدارک دیگری را از متقاضی می خواهد.

وقت سفارت اسپانیا

مسافرانی که قصد سفر به اسپانیا را دارند باید قبل از هر اقدامی مدارک مورد نیاز اخذ ویزا را جمع آوری کرده و آن ها را ترجمه کنند. این افراد باید نوع ویزا و کشور مورد نظر را مشخص کنند و برای دریافت وقت سفارت به دفاتر کارگزاری یا سایت سفارت مراجعه کنند تا وقت رفتن به سفارت برای آن ها تعیین شود. وقت سفارت به دو صورت فوری و عادی است که در حالت فوری می توان به آژانس های مسافرت خدماتی مراجعه کرد تا در اولین فرصت وقت سفارت برای متقاضی را تعیین کنند. در این روش به ازای انجام خدمات بیشتر هزینه بیشتری باید پرداخت شود ولی مدت زمان انتظار برای مراجعه حضوری به سفارت نسبت به حالت عادی کمتر است.

روش های اخذ ویزا اسپانیا

روش های مهاجرتی زیادی از جمله تولد، ازدواج، تحصیل، خرید املاک، ثبت شرکت و سایر روش ها برای رفتن به اسپانیا وجود دارد که از بهترین آن ها روش سرمایه گذاری و روش تحصیلی است. در اسپانیا به روش های مختلفی می توان سرمایه گذاری کرد که از آن جمله می توان به روش تمکن مالی یا همان خود حمایتی و گلدن ویزا اشاره نمود. این دو روش از بهترین روش های اخذ ویزای اسپانیا است که افراد دارای شرایط می توانند از این طریق به اسپانیا سفر کنند. برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا باید متقاضی در این کشور املاکی به ارزش 500 هزار یورو خریداری کند. برای دریافت ویزای اسپانیا تمکن مالی نیز متقاضی بایستی در حساب خود حدود 30 هزار یورو داشته باشد تا بتواند این ویزای خود حمایتی را دریافت کند. دانشجویان کشورهای دیگر می توانند به دانشگاه های اسپانیا درخواست ادامه تحصیل دهند و با دریافت دعوتنامه از آن ها اقدام به ویزای تحصیلی اسپانیا کنند. مدارک دانشگاهی اسپانیا بسیار معتبر بوده و شهریه این دانشگاه ها ارزان است و هزینه زندگی دانشجویی اندک می باشد.

بهترین زمان برای درخواست ویزای اسپانیا

اسپانیا از کشورهای عضو شینگن است و قوانین خاصی برای دریافت ویزای این کشور برای مسافران وجود دارد. از این رو باید درخواست ویزای اسپانیا را در زمان های مناسبی ارائه داد تا در فرصت مناسبی کارهای اقامتی انجام شود. زودترین زمان ارائه درخواست ویزا معمولا شش ماه قبل از تاریخ پرواز به کشور اسپانیا است و آخرین فرصت دریافت ویزای اسپانیا، دو هفته قبل از تاریخ سفر به اسپانیا خودهد بود.

آدرس سفارت اسپانیا در تهران

مسافرانی که قصد سفر به اسپانیا را با هر هدفی دارند باید برای انجام فرآیند اخذ ویزا به سفارت این کشور در کشور مبدا مراجعه کنند. سفارت اسپانیا در ایران در تهران، بلوار شهرزاد، خیابان کماسایی، کوچه اول شرقی، پلاک 10 واقع شده است؛ همچنین این مرکز در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و از 9 صبح تا 16 عصر فعالیت می‌کند.

تماس با سفارت اسپانیا در تهران از طریق تلفن و فکس

۹۸۲۱۲۲۵۶۸۰۱۷+ (Tel)

۹۸۲۱۲۲۵۶۸۰۱۷+ (Fax)

۹۸۲۱۲۲۵۶۸۰۱۸+ (Fax)

آدرس ایمیل سفارت اسپانیا: Emb.teheran@maec.es

برای رفتن به سفارت اسپانیا در ایران می توان از نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به سفارت اسپانیا در تهران یعنی ایستگاه شریعتی (خط ۱ مترو) استفاده کرد.

جمع بندی

اسپانیا از کشورهای اروپایی و عضو معاهده شینگن است که با ویزای آن می توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا حوزه شینگن سفر کرد. این کشور در شبه جزیره ایبری و در جنوب غربی اروپا قرار دارد که از شرق و جنوب با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از سمت غرب و شمال غربی با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس و از سمت شمال و شمال شرقی با آندورا، فرانسه و خلیج بیسکای دارای مرز مشترک است. در این مقاله به صورت مفصل در مورد شرایط رفتن به اسپانیا و اخذ ویزای اسپانیا صحبت کردیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز