خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی استان عنوان کرد؛

درخواست انتقال مرکز تبادلات تجاری روسیه از آستاراخان به قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۶۹۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: یکی از درخواست‌های ما انتقال مرکز تبادلات تجاری کشاورزی از آستاراخان به قزوین است؛ چراکه ظرفیت‌های خوب قزوین ازجمله دسترسی به راه آهن و آزادراه سراسری کشور فرصت خوبی برای توسعه تجارت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا افلاطونی در نشست مشترک هیئت اقتصادی و کشاورزی روسیه با تولیدکنندگان بخش کشاورزی که صبح امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، گفت: به شما تبریک می‌گویم که قزوین را انتخاب کرده‌اید چون این استان از گذشته هم با روسیه ارتباط داشته و از توانایی و ظرفیت‌هایی بالایی برخوردار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: قزوین با کمتر از دوساعت فاصله با پایتخت به ۲۵ درصد جمعیت ایران دسترسی دارد و شاهراه مواصلاتی و کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است و با توجه به موقعیت اقلیمی محصولات مختلف در این استان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: بزرگترین واحد دامپروری کشور با بیش از ۱۵ هزار راس و بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در این استان واقع شده، همچنین قزوین رتبه اول تولید انگور و کشمش و رتبه دوم تولید زیتون را در کشور دارد و در سال ۶۷ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی داریم.

این مسئول افزود: باتوجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌ها در زمینه خرید صنایع تبدیلی و ماشین آلات کشاورزی از روسیه آمادگی داریم و آماده جذب سرمایه گذاران برای شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان و سایت پرورش ماهی در رودخانه شاهرود هستیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان اولیانفسک و میزان تولید غله در این استان ارتباط این دو استان با هم دارای اهمیت است.

افلاطونی تاکید کرد: داشتن پارک لجستیک کشاورزی و پایانه‌های صادراتی از جمله پایانه شرکت شمس آذر و دارا بودن انبارها و سردخانه‌های خوب دلایل مناسبی برای انتقال مرکزیت تبادل تجاری از آستاراخان به قزوین است و بخش خصوصی استان آمادگی دارد تضمین لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتباط و تعامل بخش خصوصی و دولت در قزوین در حد مناسبی است و درخواست داریم یک هیئت تخصصی و کارگروه مشترک بین بخش خصوصی و دولتی قزوین با استان اولیانفسک تشکیل شود، همچنین گشایش دفتر مشترک هم از درخواست‌های ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز