خبرگزاری کار ایران

کارشناس نظامی انگلیس:

رؤیای امپراتوری پوتین رو به فروپاشی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۴۷

یک کارشناس نظامی انگلیس گفت که رؤیای امپراتوری رئیس‌جمهوری روسیه رو به فروپاشی است.

به گزارش ایلنا، «کان کوفلین»، تحلیلگر نظامی روزنامه دیلی تلگراف در تحلیل مجموعه تحولات میدانی دو روز گذشته در در شرق اوکراین گفت که نتیجه این تحولات می‌تواند فروپاشی رویای امپراتوری «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه باشد.

کوفلین با اشاره به پیشرفت چشمگیر نیروهای اوکراینی در جبهه خارکیف گفت که تهاجم روسیه طبق برنامه پیش نمی‌رود و نشانه آن هم اعتراف مقام‌های روس به تحمل شکست بزرگ در حمله اخیر اوکراین است.

وی افزود:‌ «روسیه هنگام مواجهه با هر گونه شکست بزرگ در طول این درگیری به دنبال پنهان‌کاری بوده است اما  تحلیلگران روس به آسانی اذعان می‌کنند که نیروهای اوکراین با حمله چشمگیر خود به جبهه شمالی روسیه به پیروزی مهمی دست یافته‌اند.»

کوفلین گفت که این پیروزی نشان می‌دهد با وجود تمام ماجراجویی‌های کرملین، ماجراجویی نظامی پوتین در اوکراین با مشکل واقعی مواجه است.

وی تاکید کرد که حمله غافلگیرانه اوکراینی‌ها که از ۶ روز گذشته آغاز شده است، می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری برای نیروهای روسیه داشته باشد و نشان می‌دهد که اوکراینی‌ها اکنون در موقعیتی هستند که خطوط حیاتی تدارکات روسیه را تهدید می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز