خبرگزاری کار ایران

ادامه سردرگمی متصدیان گیت‌های گمرکی منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۴۵

با گذشت ۲۲روز سال از زمان متوقف شدن فعالیت گیت‌های هفت‌گانه گمرکی منطقه آزاد اروند، وضعیت شغلی تعدادی از کارگران نامشخص است.

شماری از کارکنان بیکار شده گیت‌های هفت‌گانه گمرکی منطقه آزاد اروند در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: با گذشت نزدیک به ۲۲ روز از زمان متوقف شدن فعالیت گیت‌های هفت‌گانه هنوز وضعیت ۱۲۹ نفر از کارگران متصدی همچنان نامشخص است و کسی پاسخگوی مشکلات آن‌ها نیست.

آنها یادآور شدند: از روز یکشنبه (هشتم مرداد ماه) ۱۴۰۱ که فعالیت گیت‌های گمرکی بر سر اختلاف سازمان منطقه آزاد اروند با گمرک بر سر تصدی مسئولیت گیت‌ها موقتا متوقف شد، دوران بلاتکلیفی ما متصدیان هم شروع شده است.

به گفته آنها، اگرچه در این فاصله زمانی موضوع تبدیل وضعیت ۱۲۹نفر از کارگران از سوی مسئولان سازمان منطقه آزاد و گمرگ بدون نظر کارگران انجام شده اما موضوع مورد اختلاف و اعتراض کارگران این است که هنوز تغییرات و جابجایی‌ها کامل انجام نشده است.

طبق ادعای این کارگران قرار است از مجموع ۱۲۹ کارگر، حدود ۵۰ نفر در واحد نگهبانی گیت‌های گمرکی و ۶۰ نفر به واحد بارازنداز گمرک شلمچه و مابقی به ساختمان گمرک سازمان منطقه ازاد منتقل و مشغول کار شوند اما آنها از شرایط کاری خود رضایت ندارند.

به گفته آن‌ها؛ به جای تبدیل وضعیت شغلی متصدیان گیت (بعد از سال‌ها انتظار برای عقد قرارداد مستقیم و رسمی شدن) هم‌اکنون با اختلاف سازمان منطقه آزاد اروند و اداره گمرگ بلاتکلیف شده‌ایم.

یکی از کارگران گفت: در طول شش سال گذشته تحت مسئولیت تعاونی منطقه آزاد اروند کار کرده‌ایم. اما بعد از کنار گذاشتن ما متصدیان گیت، تعدادی از کارکنان اداره گمرک بلافاصله جای خالی ما را پر کردند.

وی به نیابت از همکاران خود مدعی شد که هر یک از کارگران به‌صورت میانگین ۵ تا ۶سال سابقه کار دارند و استمرار وضعیت فعلی شغلی‌شان؛ نگرانی آن‌ها را بیش از حد کرده است.

این کارگر اظهار داشت: تاکنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان منطقه به ما داده شده اما نتیجه‌ای به دست نیامده است.

وی گفت: البته به دفعات سازمان منطقه آزاد تجاری اروند آمادگی خود را برای جابه‌جایی شغلی متصدیان گیت‌های هفت‌گانه اعلام نموده ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز